A Nemzeti Útdíj Szolgáltató megmondja a tutit
2015. január 02. írta: Koczy

A Nemzeti Útdíj Szolgáltató megmondja a tutit

utdij_logo.jpgMegfogadtam, hogy idén nem húzom fel magam feleslegesen olyan hülyeségeken, amiken nem tudok változtatni, mégis akaratlanul valami furcsa, megmagyarázhatatlan érzés tört rám, amikor a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. hivatalos oldalán közzétett kis kérdezz-feleleket olvastam.

Most lépjünk túl azon, hogy már jóval a bevezetés előtt meg kellett volna jelennie egy ehhez hasonló szösszenetnek (sőt, orrba-szájba kellett volna tolni az infót egy ilyen intézkedésről már hónapokkal a bevezetés előtt) és nem a bevezetés után két nappal kellene válaszolni a felmerülő kérdésekre. De hogy ilyen pofátlanul próbálják meg megmagyarázni nekünk, hogy mi tulajdonképpen milyen jól is járunk azzal, hogy fizethetünk, ez már felháborító.

A mai napon valamivel tíz óra után megjelent FAQ mindjárt azzal kezdődik, hogy mennyit is spórolhatunk ezzel az egésszel. Mennyivel olcsóbb megoldást jelent a megyei matrica az autósok számára?” Mihez képest? Aki eddig kereken nulla forintot fizetett, most meg minimum 5000-et fog annak mennyivel olcsóbb? Egyébként, ha megfigyeljük a spórolási táblázatot, csak akkor érvényes, hogyha nem mész a megyén kívülre. Arról nem is beszélve, hogy mi történik, ha a család (van olyan elvetemült) két autót használ? Na ugye…

Fontosnak tartották kiemelni, hogy a havi és az országos matricák ára három éve nem változott. Na, de az utak állapota sem. Matricát bármikor vehetsz, de az csak következő év január 31.-ig érvényes, ennek ellenére a „rendkívül kedvező ára” miatt bármikor érdemes kiváltani.

„Mi történik, ha tévedésből átlépek egy megyehatárt, ahova nincs éves megyei matricám? A Magyar Közút Nonprofit Zrt. táblákkal segíti az autósokat, a táblázási munkák folyamatosan zajlanak. A tájékoztató táblák az M1, M3, M7 Budapestről kivezető szakaszain az utolsó díjmentesen használható csomópont előtt figyelmeztetnek majd arra, hogy mekkora távolságot követően kezdődik a fizetős autópálya szakasz.” De jó tudni, hogy a rendszer bevezetése után kezdenek el „folyamatosan zajlani” a munkálatok.

Megindokolják nekünk azt is, hogy nem azért kell ám ilyen hirtelen bevezetni egy láthatóan összeszedetlen és meggondolatlan intézkedést, mert hatalmas lyukak tátonganak a költségvetésben, hanem azért, mert így viselhetjük azonos mértékben a közterheket. A megyei matrica rendszer bevezetésével a sztrádákat használóknak azonos módon kell kivenniük a részüket a díjfizetésből is.”Ez tök jó, de itt nem csak a sztrádákról beszélünk, hanem új díjköteles szakaszokról. Mutassatok már nekem például Kaposvár mellett egy sztrádát! Ebben a szegmensben van a kedvenc mondatom: Nemzetközi kitekintéssel látható, hogy Ausztriában (…) egyáltalán nincsenek, (…) díjmentesen használható gyorsforgalmi szakaszok.” WTF? Akkor én eddig hogyhogy ingyen közlekedtem az autóúttal jelölt szakaszokon úgy, hogy nem büntettek meg? Ahogy én tudom, az „S” (gyorsforgalmi) és „A” (autópálya) jelölésű utak kivételével, az autóút táblával jelölt főutak mind ingyenesek. És ezek között nagyon sok van, ami helyenként osztott pályás. Ausztriában ugyanis van külön gyorsforgalmi és autóút. A kettő nem ugyanaz. Nem úgy, mint e törvény szerint nálunk.

Lesz türelmi idő is, ami igazából nem lesz. Ha elkapnak mindenképp meg kell venned a megyei matricát (5000 Ft, ha csak egy megyében bűnöztél), plusz 1470 Ft eljárási díj, és be kell menned még az ügyfélszolgálati irodába is. De nem kell kifizetned a több, mint 14 ezret! Jupijé!

„A kritikák szerint az ingyenes szakaszok, főként a nagyvárosi elkerülők díjasítása miatt az autósok közlekedési káoszt, súlyos zaj- és levegőszennyezést okozva visszatérnek a belterületi utakra. Önök nem számolnak ezzel?” Jogos a kérdés, de olyan egyszerűen lezárják a témát, hogy az átlagember inkább fizet, mint hogy a hosszabb és a rosszabb minőségű utat válassza. Igen, életszerű…

Mindezek mellett még rengeteg hasznos kérdés és válasz várja a böngészni vágyót, esik szó az utánfutókról, a buszokról és még sok minden másról, aminek segítségével megtudjuk, hogy mennyire jó nekünk, hogy megint fizethetünk valamiért, amiért eddig nem. Felmerül bennem a kérdés, hogy vagy ők ennyire hülyék, vagy minket próbálnak ennyire hülyének nézni. Mindkét eset iszonyúan szomorú…

A bejegyzés trackback címe:

https://koczyblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr817033005

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amerikai zsoldosokkal erősítene a liberális baloldal a tüntetéseken? 2015.01.04. 11:13:03

Három busznyi civil ruhás, fegyveres amerikai katona érkezett december közepén az országba. Ukrán kísérőjük lelőtt két ukrán tisztet a Luzsanka-Beregsurány közúti határátkelőhöz vezető útszakasz egyik ellenőrzőpontján, mert nem akarták engedni a buszok...

Trackback: Nem kellene ezeket a folyamatos hazaárulás miatt betiltani? 2015.01.04. 11:09:20

Támadást hirdettek a saját hazájuk ellen. EP-képviselőik a lehető legtöbb külföldi politikust rá akarják venni, hogy a lehető legrosszabb véleménnyel legyen hazánkról a nemzetközi sajtóban és minden egyéb fórumon, ahol megfordulnak - tudtuk meg nyilatk...

Trackback: Az ötezer forintos ötlet 2015.01.04. 09:03:35

Az megvan, hogy ha Dunavecse átkérné magát  Fejér megyébe, akkor az M8 híd éves matricája már csak 5000 forintba kerülne? Az ötlet máshol is alkalmazható, a fél ország hálás lenne pl. Balatonakarattyának, és ők még választhatnának is Somogy és Fejér k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.01.03. 22:25:09

Van olyan, amit ezek a töketlenek zökkenőmentesen, probléma nélkül be tudtak vezetni?
(a pofátlankodást kivéve)

Jankove 2015.01.04. 00:56:52

Már sokszor írtam, továbbra is fenntartom: miért nem küldenek egy sárgacsekket? Mindenki tudja, hogy újabb lehúzással állunk szemben, amiből itt semmi nem fog épülni-szépülni. Nagy része megy a feneketlen fekete zsebbe, kifizethetetlen államadósságra, a maradék meg kézen közön eltűnik, és lesz belőle luxus táska, meg családi összefogással vásárolt ingatlan. Mi a picsának kell idiótábbnál idiótább adónemeket kreálni, köréépíteni hatalmas bürokráciát, hivatalt, és rezzenéstelen arccal hülyíteni az embereket, hogy érezzék magukat megtisztelve, hogy az eddig díjtalan szolgáltatás, mostantól fizetős lett. Küldjetek bazdmeg inkább egy csekket, legyen a neve "magyar állampogári illeték", rajta az összeg amennyivel éppen ki kell foltozni a kasszát. Ennyibe kerül, hogy ennek az államnak a polgára lehetek, azt hagyjuk már egymást békében! Megint egy új rendszert megtanulni, egy újabb dolog amire figyelni kell, megint egy új szabályhalmaz, amin nem kellő figyelemmel elcsúszhatunk. Amúgyis bonyolult már az életünk, nem kell tovább bonyolítani felesleges f*szságokkal.

"az átlagember inkább fizet, mint hogy a hosszabb és a rosszabb minőségű utat válassza"

Az M0-ás az iskolapéldája annak, hogyan lehet a várost úgy elkerülni, hogy közben negyed tank benzin elfogyjon. Az egyetlen vonzereje eddig az ingyenessége volt, most hogy fizetős lesz, nem kell sokat gondolkodni merre menjen az ember: amerre rövidebb és ingyé mérik, a városon keresztül!

G. Wolf 2015.01.04. 02:12:52

áfa közben 27%, manyup pénz eltűnt, de az államadósság nem csökkent, a felsőoktatásra 2009-ben még 186 milliárd volt, 2013-ban már csak 123 milliárd, az euro mostanában már 318 ft körül van, a stromannok elfelejtenek millárdokat bevallani, korrupció lengi be a kormányt, gyakorlatikag az EU-s pénzektől működik a gazdaság, de közben meg köpköd a kormány az EU-ra...

szép mondhatom ez az 5000 ft, már csak utolsó csepp a pohárban... köszönjük szépen.

korondisz 2015.01.04. 05:11:12

A helyzet egyértelmű. A pártfőtitkár mindenkit kiosztott az egyébként saját maga által kitalált és erőltetett gyalázatos internetadó "rossz kommunikáció"-ja miatt. Ez így már biztosan megfelel az igazmondásra és a hiteles tájékoztatásra annyira érzékeny, korruptsági oscar díjas vezér elvtársnak is.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.04. 06:54:16

@G. Wolf: Mit értesz nem csökkenés alatt?
De igenis lecsökkent, 19300 milliárdról 24700 milliárdra! A 2700 milliárd manyuppal csökkentették az államadósságot és 2000 milliárd új adó kivetésével csökkentették az adó terhet. A forint is felerősödött 269-ről 320-ra az euróval szemben.
Mit nem értesz ezen?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.04. 06:55:51

Mellesleg a külföldiek hogy ezen fognak eligazodni? Magyar közigazgatási földrajzból vizsgát kell tenniük mielőtt belépnek az országba?

nyünyüge 2015.01.04. 08:36:26

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
az átutazó, rövid ideig itt tartózkodó külföldi jobban jár egy ún. "idő alapú" matricával. Amelyik meg hosszabban itt tartózkodik (kalandvágyból), az kénytelen megtanulni az ország furcsaságait (hogy finom legyek).

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2015.01.04. 08:49:15

Szerintem ez kb. úgy lett kitalálva, hogy valamelyik péntek délután, úgy négy óra tájban egy Bölcs Vezető véletlenül belehallgatott az Útinformba, ahol meghallotta, hogy a Budaörsi úton kifelé sokan haladnak, torlódásra kell számítani.
Egyből felderült a képe, ott az a sok büdös, agglomerációs autós, ha kocsira telik, akkor még egy kis adót le lehet húzni róluk, tegyük hát fizetőssé a bevezető szakaszokat...
De még emlékezett, hogy mekkora balhé volt az internetadóból, a sok birka még tüntetni is elment, úgyhogy arra, gondolt, hogy azt azért mégse lehet megjátszani, hogy a 43000 Ft-os éves matrica legyen a legjobb alternatíva.
Belőtte hát az összeget 5000 Ft-ra (ez egyszer már bejött a kötelező kamarai regisztrációnál), és, hogy jobb legyen az akusztikája, elnevezte megyei rendszernek.

Úgy tűnik, be is fog jönni neki az alábbiak miatt:
1. Nyilván sok ember lesz, aki - ha már amúgy is van kocsija -, ki fogja tudni köhögni azt az ötezrest, ezért inkább gyorsan túlesik rajta év elején, mintsem idegeskedjen a dugóban meg a büntik miatt.
2. Vannak, akik - talán véletlenül - még jól is járnak a dologgal. Tegnap taxival utaztam, és a sofőr elmondta, hogy ő konkrétan jól jár, mert viszonylag gyakran volt tavaly is olyan fuvarja, amikor Pest megyében autópályán kellett vinni a kuncsaftot valahová. Eddig játszadozhatott a havi matricákkal, most meg megússza évi öt rugóból.

Az viszont látszik, hogy több tízezer matrica eladása után már nem lesz akkora lelkesedés a tüntetéseken, már csak a "fizessen a szomszéd tehene is" nemzetkarakterisztikai vonás miatt sem.

jet set 2015.01.04. 09:12:47

Hőbörögtél, amikor bevezette kedvenc pártod a felsőoktatási tandíjat? Vagy az nem a fizess a semmiért típusú sarc volt?

brumeszkosz 2015.01.04. 09:26:12

Azt kellene megszámolni, hogy hányan jártak jól az 5000 ft -val és hányan szopnak!!! Oszt akkor a számok tükrében lehetne itt pofázgatni a fid -ss segg nyalóinak!!!!!
Nehogy mán bevegyem ,hogy jó nekem ha azért fizetnem kell ami eddig ingyen használható volt!!!

Ezt magyarázzátok meg orbán segg turói!!

Csurcsányék megépítették a cigány meg fizetőssé tette!!!!

Pipas 2015.01.04. 09:37:33

@brumeszkosz: "Nehogy mán bevegyem ,hogy jó nekem ha azért fizetnem kell ami eddig ingyen használható volt!!!"

Nem mondta senki, hogy neked jó te idióta. Lesz@rja mindenki, hogy neked mi a jó.

Azt mondják, hogy vannak sokan, akiknek jó.

Neked meg nem jó. Nem érdekel senkit, te ingyenélő, ezentúl neked is fizetni kell mint ahogy nekünk is fizetni kellett mindig is. Mindenki viselje a terheket, ingyenélőkre nincs szükségünk.

Fogod már? Nem? Az sem érdekel senkit.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.04. 09:45:38

@brumeszkosz: Nem kell megszámolni. Összességében ez adó csökkenés, hiszen az állami bevétel az útdíjból a számítások szerint 130 milliárdról lemegy 170 milliárdra.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.04. 09:47:22

@Pipas: Mi van gyerek? Te a Fidesz seggét nyalod, legyen az bármennyire is szaros?
Ha olyan jól halad a gazdaság, akkor miért találnak ki minden héten új adókat ami elfér egy söralátéten?

Az USA az imperializmus! 2015.01.04. 09:48:49

@brumeszkosz: "Nehogy mán bevegyem ,hogy jó nekem ha azért fizetnem kell ami eddig ingyen használható volt!!!"
De neked jó, mert kiveszed a részed a békeharcból.

mikka 2015.01.04. 09:49:01

@Pipas: a büdös gyökér nem érti hogy eddig csak azért volt ingyen mert voltak, mint pl én vagy te akik megvették az egész éves matricát az egész országra, aztán meg ültem az autóban a bedugult elővárosi pályákon a sok nem fizető használóval együtt. Most jobban érzem magam:) Fizet mindenki. Kurvára így demokratikus :) Kapjátok be, mindenen panaszkodó köcsögök.

Pipas 2015.01.04. 09:58:43

@mikka: Úgy van!

Évtizedeken keresztül egyre több és több lett az ingyenélő, kamurokkant, népművelés-romológia szakos hallgató, álminimálbérre adómentes, munkanélküli segély mellett fusizó, 600 milliárd forgalomra 0 forint nyereséget termelő áruházlánc, 50 érinthetetlen bank... jah, nem kell fizetnem ezért-meg-azért, mert pesti vagyok...

Mindig csak én szoptam, meg a hozzám hasonlók, akik egyre kevesebben voltunk és egyre nagyobb és nagyobb terheket kellett fizetni.

Most a 140 kilós színes szoknyás asszonyság söpri az utcát ahol dolgozom, mert ő csak ennyivel tudja kivenni a részét az ország dolgaiból. De kiveszi, mert lassan-lassan vége a mocsadék cucilizmusnak, ahol mindig a más f.szával verték a csalánt.

Pipas 2015.01.04. 10:00:42

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: "Mi van gyerek? Te a Fidesz seggét nyalod, legyen az bármennyire is szaros?"

Nem nem nyalom a fidesz seggét, mert harmatgyengék mint a tébécés lepkefing. Ha én lennék hatalmon, akkor sírnátok az Orbán után. :)

citrix 2015.01.04. 10:12:30

Az Orbán rezsim érdekes állatfajta (pávatáncos?). Demokráciában Oroszország, Baltás Azerbajdzsán, Törökország a követendő mintapélda, útdíjasításban már Ausztria az etalon amit hazugságokkal fűszereznek. Isten bizony a Kádári szocializmus fénykorában érzem magam!

Netuddki. 2015.01.04. 10:57:18

@villamos alóli kacaj nem mindíg őszinte: "Van olyan, amit ezek a töketlenek zökkenőmentesen, probléma nélkül be tudtak vezetni?"

Persze. Például a 30%-os KGFB sarc...

Netuddki. 2015.01.04. 10:59:20

@citrix: Nekem már nem éri el az ingerküszöbömet ha böszme módon valami nyugati országra hivatkoznak, hogy ott már "régen" úgy működik valami.Utánanézni lusta vagyok, de amúgy is vagy nem ÚGY működik, vagy csak szimpla hazugság...

Netuddki. 2015.01.04. 11:01:34

@Pipas: "De kiveszi, mert lassan-lassan vége a mocsadék cucilizmusnak, ahol mindig a más f.szával verték a csalánt."

Vagy neked is baj van már a memóriáddal, vagy még túl fiatal vagy.
Ugyanis a "mocsadék cucializmus" pont az volt amit a viktorod építget B+!

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.04. 11:04:54

A posztoló problémája tipikus "first world problem".

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:15:25

@beszélő majom: A te problémád meg az hogy a lobotómiádat ami a fideszessé váláshoz kellett, láncfűrésszel csinálták.

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:17:09

@Pipas: Hülye vagy gyerek! Ha ilyen keveset láttál a világból, akkor inkább menj vissza legózni. Pont a szocializmusban vették ezek ki a "munkjából" úgy a részüket, hogy söprögettek egy gyárudvaron. Pont a szocializmust építgeti Viktorod. Még a jelszavak is ugyanazok.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.04. 11:19:42

@maxwall a Putyin csicska birca:

A te problémád meg az, hogy nem szakadt anyádba a fejed.

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:21:30

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Mondjuk a baleseti adó jogos volt szerintem. Azért mégis csak ne az állam fizesse ki a kórházi költségeket mert valaki összetöri magát autóval. Legyen az csak biztosítás alapú. Azon intézkedések egyike amivel bizony egyetértek.
Ahogy valahol a közmunkával is, bármennyire is erősen hasonlít a volt szoci bújtatott munkanélküliségre.

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:22:29

@beszélő majom: A te gondod meg az hogy apád nem mosta meg a lerejszolt gumicsizmáját, mielőtt picsán rúgta anyádat.

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:29:58

www.napi.hu/magyar_gazdasag/elkepeszto_magyar_jovedelmi_adatok_jottek_igy_lettunk_sereghajtok.591199.html

"Elképesztő magyar jövedelmi adatok jöttek - így lettünk sereghajtók

Amennyiben a háztartások anyagi biztonságát nézzük, úgy hazánk uniós sereghajtó, de az sem jó hír, hogy 2006 óta közel 80 ezer forinttal csökkent az egy főre jutó éves nettó jövedelem értéke. A KSH "A jóllét magyarországi indikátorrendszere" elnevezésű kiadványából szemezgettünk.

Az egy főre jutó éves nettó jövedelem értéke Magyarországon 2013-ban 528,4 ezer forint volt - derül ki a KSH adataiból. A jó hír, hogy ez kis mértékben növekedett előző évhez (522,6 ezer forint) képest, a rossz hír viszont, hogy igen jelentősen el van maradva a korábban mért értékektől. Hogy mást ne mondjunk, a 2006-os csúcsnál ez az érték 607,6 ezer forint volt, azaz közel 80 ezerrel (!) több mint 2013-ban."

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:30:45

Ezért még valaki leváltanak a KSH-ban!

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:31:52

- Hé! Paraszt! Melyik út visz Budára?
- A fizetős bazdmeg!

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.04. 11:42:01

@maxwall a Putyin csicska birca:

A te problémád meg az, hogy nem szakadt anyádba a fejed

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:51:06

@beszélő majom: A tied meg az hogy a sarki zsidó boltos nem adott kotont anyádnak hitelbe amikor kiállt a sarokra.

nyünyüge 2015.01.04. 12:01:35

(ha a kormánynak lenne kis ritmusérzéke, akkor a hétvégére ajándékul leállittatta volna a rendszert, de hát ilyen nincsen nekije már...)

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.04. 12:29:57

@maxwall a Putyin csicska birca:

Mondtam már, hogy a te problémád mi?

Akkor most mondom :)

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.04. 12:31:26

@nyünyüge:

Tesztüzemet nem érdemes leállítani, mert csak azt éred el, hogy sokkal lassabban jönnek elő a problémái.

nyünyüge 2015.01.04. 12:41:43

@beszélő majom:

Többet tudok a tesztüzemekről valószinűleg, mint gondolnád.
Ennek a rendszernek egyelőre nem terhelési tesztre, hanem funkcionális tesztre és adattisztásra volna még szüksége. Meg az ügyfélszolgálat megerősitésére.

Egyébiránt elég gonosz dolog ünnepi szabadságról hazatérő, ÉVES matricával fizető ügyfelekkel fizettetni az elmaradt teszteket.
(És ez nyilván nem a nemzetiútdijfrászkarika c. cég hibája!)

Roy 2015.01.04. 12:49:51

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
A külföldiek majd fizetik a büntetéseket. A magyarok jó része is pórul fog járni.

Roy 2015.01.04. 12:52:03

@citrix: Ilyen még a Kádár korszakban se volt.

G. Wolf 2015.01.04. 12:59:15

@mikka: nem érted a problémát! és csak a fidesz mantrát lököd!

a probléma NEM az hogy bevezettek egy szakaszokra érvényes matricát (ez jó), felesleges valakinek egész országra kiterjedően fizetni ha csak egy rövidebb szakaszt használ!

hanem a baj az hogy közben az eddigi INGYENES szakaszokat fizetősség tették, pedig magyarország jobban teljesít, akkor minek kellenek új díja?

Egyáltalán nem lett igazságosabb ugyanis az ingázók nagytöbbsége pont hogy belesik az ingyenesből fizetősség (nem modnom hogy nincs aki messziről jár, de (budapestet nézve) pl Érdiek, Monoriak totál szívni fognak...

az meg nettó nagy hazugság hogy valaki azért nem fizet mert pesti! az elekrülő utakért SENKI nem fizetett aki arra járt! ha vidéki járt arra ő se fizetett.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.04. 14:00:50

@maxwall a Putyin csicska birca:

A baleseti adó bevezetése pont, hogy nem volt jogos, hiszen a biztosítónak eddig is jogában állt az ápolási költségeket regresszálni (visszakövetelni) a szerződőtől.

clemens 2015.01.04. 14:03:59

@Jankove:
Hetek óta vigasztalhatatlan vagyok, hogy 43eFt helyett csak 10 ezret kell fizetnem jövőre. Aljas szemét módon beletuszkolt a zsebembe 33eFt-t ez a népnyúzó kormány!

sanyix 2015.01.04. 14:32:22

@maxwall a Putyin csicska birca: az miért jogos hogy én először kötöttem egy járműre kötelezőt és már baleseti adót kell fizetnem, amikor nemhogy az új járművel, de az anyám nevén lévő 10 éve vezetett autóval sem okoztam soha balesetet? Milyen balesetért fizetek? Másrészt a balesetért a biztosítónak kellene fizetnie, hiszen erre való a biztosít.

sanyix 2015.01.04. 14:33:04

@clemens: akkor örüljél, te vagy a kisebbség aki jól jár. A többség meg rosszul jár.

tankmester 2015.01.04. 15:24:15

Nyugi, még nincs is kiépítve az új fizetőssé tett szakaszokon a kamerarendszer :-)))

ostvan2 2015.01.04. 15:26:03

Nem az a probléma, hogy fizetni kell (bár az utak megépítését és fenntartását már jópárszor megfizettük a benzínnel, a súlyadóval, a teljesítményadóval, a biztosítási adóval, stb), hanem az, hogy az előkészítetlenség miatt elkerülhetetlen a hibázás. Mivel gyakorlatilag a rendelet megalkotói sem tudják, mi a helyes, ám közben tőlünk, állampolgártól elvárják az azonnali, hibátlan jogkövető magatartást. Mert ha nem, akkor AZONNAL büntetnek (bocsánat: pótdíjat, vagy ügyintézési díjat számítanak fel). És akkor még én érezzem magam hülyének.
Jogszerűtlen helyzetek: a rendelkezés jan 1. 00:00 órától van érvényben, ám a jegyárúsítás is abban a pillanatban kezdődött. Aki úton volt, nem tudott jogkövető lenni. Vagy az M0 fizetős-nem fizetős szakaszainak hektikus váltogatása úgy van megállapítva, hogy a ténylegesen nem fizetős sokkal rövidebb, mint aminek kikiáltották (az M0-M3 csomópontig a gyakorlatban kilométerekkel hamarabb bekövetkezik). Soroljam még?
Hazugság az, hogy a megyei matrica "csak kb 400 Ft/hónap". Kérdésem az, hogy annak is 400, akinek pl. novemberben változnak meg az uticéljai? (költözés, másik munkahely, stb)
Én igenis szeretem megfizetni azt az árút, vagy szolgáltatást, amit megvettem-igénybevettem. De gyűlölöm, ha többször kényszerítenek fizetésre, ha büntetés címén hajtják be azt a összeget, ami a költségvetésből hiányzik, stb. Ezek az én szememben bűnös és erkölcstelen cselekedetek (még akkor is, ha törvény szerint jogszerűek). Szerintem az erkölcsi törvények az ÁLLAMRA is érvényesek.

Válasz erre

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.04. 16:42:34

@clemens:

Tavaly két alkalommal vettem havi matricát. (Ha kell, azt veszek, mert jobban megéri, mint a 10 napos, azt a plusz 2000 Ft-ot bőven megéri)

Egyszer Nógrádba mentem, egyszer Bécsbe. Egyszer mentem a Balaton déli partjára, de itt csak Fehérvár-Siófok közt mentem volna fel a pályára, tehát itt nem vettem.
Egy alföldi kirándulást elhalasztottunk, majd ha pont lesz matrica a kocsin felkiáltással.

Ez tavaly 10.000 Ft-omba került.

Idén is megyek majd decemberben Bécsbe, és év közben valamikor húsvét, majd december környékén Nógrádba. Ha jól szervezem, akkor a Bécs és Nógrás elfér egy db havi matrica megvásárlásával. A Húsvét már nettó plusz költség.

Amennyiben az időközi választás után a 8-as út Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém szakasza is fizetős lesz, úgy az plusz még egy 10.000 Ft-os költség nekem, mert sokat járok Veszprémbe.

Tehát én 10 helyett 15 ezret, netán 25 ezret fizetek.

Az első 5 ezrest az ingázók majd mind befizetik, akik eddig nem. Ebből kifolyólag, a bevezetőig tartó autópályaszakasz nálunk feltehetőleg használhatatlan lesz, mivel már most is a kapacitásának a felső határán üzemelt reggelente.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.04. 16:44:37

@tankmester:

Ahol eddig a teherautóknak kellett fizetni, ott már üzemel a kamerarendszer.

És én már láttam decemberben új "tárgyakat" az ingyenes szakaszokon, de eddig trafinak gondoltam őket.

tankmester 2015.01.04. 17:12:51

@karl: M0 Dunaharaszti és M5 között még semmi, sőt a 4-es elkerülő gyömrői leágazásig sincs kamera. Ott gyakran a mobil ellenőrző autó van csak.

clemens 2015.01.04. 17:59:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Tényleg nem értem hogy a sok esélyegyenlőségért küzdő lovagnak, és lóvaginának miért nem tűnt fel eddig ez a nyilvánvaló egyenlőtlenség.
A Bp.-i agglomeráció ingyen vett igénybe egy olyan szolgáltatást, amiért az ország más részén 43eFt-t kellett fizetni.
Halál komolyan azt gondolom hogy az új rendszer nagyságrenddel igazságosabb lett.

sanyix 2015.01.04. 18:49:15

@clemens: az ország más részein 43 ezret kellett fizetni városi elkerülőutakért? Valahogy ez eddig nem tűnt fel, talán mert nem kellett. főleg nem kellett ennyit fizetni autóútért, tudod az autóutak nem voltak fizetősek, mostantól azok, és az autópálya kurvára nem ugyan az mint az autóút.

clemens 2015.01.04. 19:16:48

@sanyix:
Ne haragudj nem tudom sajnálni az agglomerációban lakókat szaros évi 5000Ft költségért. Az érintett utak - az M2 kivételével - autópályák, tessék csengetni a díjat, pont úgy ahogy ezt az ország eleve szerencsétlenebb része teszi!
Nézz utána annak, hogy hányszorosa volt az M0 fajlagos építési költsége gy átlagos autópálya költségéhez képest.
Miért gondolod hogy ez neked ingyen jár?

Jankove 2015.01.04. 21:13:49

@clemens: Tényleg igazságtalan a társadalom, szegény kormány csak jót akart, nyakunkba zúdította az irgalmatlan jólétet, erre tessék az istenadta nép csak lázongani tud. Vajon nem azért, mert a többségnek szarul jött a dolog? De persze tök mindegy, a foglalkozás elérte a célját, újabb frontvonal nyílt azon kevesek között, akiknek kapóra jött a dolog, és a többség között, akik kurvára nem.

"Az érintett utak - az M2 kivételével - autópályák, tessék csengetni a díjat, pont úgy ahogy ezt az ország eleve szerencsétlenebb része teszi!"

Több kivétel is van. pl; 4-es út üllő elkerülő része, aminek a legnagyobb pikantériája, hogy az egyetlen út ami a reptérhez vezet, alternatíva nélkül.

"Tényleg nem értem hogy a sok esélyegyenlőségért küzdő lovagnak, és lóvaginának miért nem tűnt fel eddig ez a nyilvánvaló egyenlőtlenség."

Feltűnt. Hamár az ország szerencsételenebb részéről van szó, nem tudom mit szólna a szegény szerencsétlen hányattatott sorsú vidéki autós, ha minden levegővételéért pénzt kellene fizetni, minden botlásáért bírság járna, ahogyan az pesten szokás. Remélem az esélyegyenlőség jegyében hamarosan bevezetésre kerül minden falu minden utcájában 400Ft/h parkolási díj, és minden utcasarokra jut egykét trafipax/térfigyelő/közlekedési járőr, ami alkalomszerűen megtépázza a családi kasszát. Kívánom hogy hozzáigazítsák a biztosítási díjadat a budapesti átlaghoz (fizess kb 3x annyit, amennyit eddig fizettél) mindezt a teljesség igénye nélkül, kizárólag az esélyegyenlőség jegyében.

Jankove 2015.01.04. 21:32:20

@Pipas: "jah, nem kell fizetnem ezért-meg-azért, mert pesti vagyok..."

Nah mégegy tudatlan, aki azt hiszi pesten minden igyé van. Még röhögnék is ezen, ha nem pont budapest és környéke lenne az a város ahol lassan már a (szmogos) levegőért is fizetni kell. Ehh.

Balt 2015.01.04. 21:46:23

@mikka: "aztán meg ültem az autóban a bedugult elővárosi pályákon a sok nem fizető használóval együtt."

Nyugi, most is fogsz, lehet, hogy még hosszabban, legfeljebb nem ugyanott, ahol eddig.

@Jankove: +1

Balt 2015.01.04. 21:52:51

@Jankove: A vicc az, hogy az M0-t értelemszerűen nem a pestiek vették/veszik igénybe, hanem a tranzitforgalom. Tehát hiába a tapsikolás, hogy sikerült a "belpesti liberálisokat" (megint) megszívatni, ez nem feltétlenül sikerült. (Majd a Demszky beígérte dugódijjal összejöhet persze.)

Én mindenkit arra biztatok, pláne látva a dolog képlékeny voltát, hogy legalább a "statisztikai évben" ne vegyen megyei matricát, ha nem muszáj, már csak a "döntéselőkészítő" hatástanulmány megfelelő alakítása végett se! :)

(Kül)pesti Fidesz-szavazóként írom.

sanyix 2015.01.04. 23:19:25

@clemens: ó hogy benyalod a fütyisz propagandát.

Még egyszer mondom, az elkerülők nem csak budapest körül voltak ingyenesek... a többi nagyváros körül is.
Nem csak az M2 nem autópálya, hanem az M0 sem az.
Nem jár ingyen, ebben a szar országban semmi sincs ingyen. Fizetek jövedéki adót, átírási adókat, teljesítményadót, műszaki vizsgaadót, és a többit. Ezek bőven fedezik az egészet (mondjuk az összes autópályát is). Akkor mi a fasznak fizetem ezeket ha még ennyi sem jár érte? Akkor mit kapok én ezekért a szar adókért cserébe? Ja persze tudom, mégtöbb adót, meg a kátyús városi utakat, szétment felfüggesztést, meg törött felnit...

De látom a lényeget nem sikerül felfognod: az autóutak fizetőssé tétele egy újabb sarc egy újabb lehúzás a sok egyéb után, amit még újabb lehúzások fognak követni, mert látják az "elvtársak" hogy elfogadják az emberek. Legközelebb majd a levegőt adóztatják meg.
Nem azért nem fizetek mert nincs miből, hanem azért mert ha fizetek, soha nem lesz vége, egyre több sarcot találnak ki, és mellesleg minden fillért sajnálok ettől a szar korrupt államtól, aminél a befizetett pénzért nem kapok semmit cserébe.

sanyix 2015.01.04. 23:26:17

@sanyix: egyébként pedig az m0-s fizetőssé tétele pont az agglomerációban lakókat szopatja be, mert a budapesten belül lakóknak általában gazdaságosabb keresztben átmenni a városon pl a hungárián, vagy a rakpartokon.
Bp-Bp utaknál használhatatlan az m0 mert túl nagy kerülő.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.06. 05:54:30

Én csak az nem értem, ha száguld a gazdaság és mi vagyunk az EU-ban a legjobbak, akkor miért nő az adósság és miért kell minden héten új és új adókat kitalálni?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.08. 00:00:59

@clemens:

Szarabb is lett, mert magát a nullást és az azon belüli szakaszokat nem szabad fizetőssé tenni.

Reggelente immár majd minden autó felkanyarodik a pálya fizetős szakaszára.

Az eddig ingyen igénybe vehető bevezetőn nem látszik forgalom növekedés, sőt, összevetve eddig ezen a héten szerintem kissebb a forgalom. Reggel 7 után Osztapenkóig fékezés nélkül el lehet menni. Budaörsön viszont állítólag már most megnövekedett a forgalom.

.

Ketté kell a dolgot választani:
- Nullásnak és az azon belüli szakaszoknak ingyenesnek kell maradniuk.
- Az egy jó dolog, ha használatarányosabb lesz a matrica rendszer, de a jelenlegi megyei bontás egy szar. Mitől igazságosabb az, hogy ugyanannyiba kerül Pest megyére a matrica, mint Veszprém megyére? Semmivel, sőt, csak igazságtalanabb.