A zöld rendszámos csalók sokan vannak és még mindig nem érdekelnek senkit
2018. szeptember 23. írta: Koczy

A zöld rendszámos csalók sokan vannak és még mindig nem érdekelnek senkit

Most tényleg, kit kell lefizetni, és miért nem érdekel ez senkit?!

Van egy dolog, ami nagyon-nagyon böki a csőrömet, és nem tudok szó nélkül elmenni mellette: a zöld rendszámos csalók. Nagyon sokan művelik ezt pofátlanul, batár nagy terepjárókkal, vannak viszont, akik nem feltűnősködnek és "csak" Hondákra és Toyotákra aggatják rá a zöld rendszámot, így egy laikusnak, aki nem járatos az elektromos és a plug-in hibridek világában, valószínűleg fel sem tűnik a turpisság. A minap Debrecenben futottam bele egy Lexus CT200h F-Sportba, amin szintén egy vadiúj, fent említett jelzés virított. Itthon is van hasonló, de amikor vettük, az valahogy "nem akart bezöldülni". 

1537715607947_1.JPEG

Valószínűsítem (sajnos az elejét nem láttam, a hátulja pedig ugyanolyan a facelift előttinek és az utáninak is), hogy a képen látható Lexus külföldről behozott, hiszen új autó esetén a márkakereskedés látná el zöld rendszámmal. Márpedig ez a kocsi nem felel meg a követelményeknek. Egy kicsit sem....

Kezdjük a legfeltűnőbbel: Nincs mit és nincs hova bedugni. A többi feltétel már igényel egy kis utánajárást, de elég megnézni az autó leírását, hogy lássuk, ez bizony egyiknek sem fog megfelelni. Kedvezményt biztosító rendszámot ugyanis csak teljesen elektromosan hajtott járművek, a plug-in hibridek (amik elmennek 25 km-t elektromosan) vagy az elektromotorral minimum 50 km megtételére alkalmas egyéb üzemű autók kaphatnak. 

Ahhoz, hogy külföldről behozott autót (vagy 2015 nyara előttit) "bezöldíts", két helyre is el kell menned, az egyik a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a másik pedig az okmányiroda. Az NKH-hoz elvileg vinned kell egy típusigazolást, amin látszik, hogy a te kocsid a kívánt kategóriába tartozik (5E, 5N, 5P, 5Z), majd átesik egy műszakiszerű átvizsgáláson és kapsz egy papírt, amivel (meg a gyártói igazolással) elsétálhatsz az okmányirodába, és ott kiadnak neked egy zöld rendszámot. Szóval, két helyen is kibukhat a dolog, mégis rengeteg a visszaélés a mai napig, pedig már nem számítanak fehér hollónak az elektromos és a hibrid autók az utakon. És senki nem tesz semmit az ügyben. 

Kérdezem én: 

 

  • Hogy a fenébe nyilváníthat egy hatóság egy láthatóan nem megfelelő autót alkalmasnak a zöld rendszámra? Senkit nem érdekel a gyártói igazolás?
  • Az okmányirodában olyan sötétek dolgoznak, akinek fogalmuk sincs arról, mit kell nézni a papírokon? 
  • Elég egy vagy mindjárt két helyen kell csúsztatni a kenőpénzt? Vagy már kialakult rendszer van erre, megmondják, hogy melyik Mancika néz félre a melyik hivatalban?
  • A rendőrséget ennyire nem érdekli a dolog? Ha jelentem, fognak tenni bármit is vagy ez kevésbé jövedelmező, mint a traffizás? 

És ez megint a "valódi" elektromos és hibrid autósokon csapódik le, mivel a pofátlan csalóknak nem elég csupán a rengeteg kedvezmény, sokszor simán beparkolnak a töltő elé vagy használják az elektromos autóknak fenntartott helyeket. Nem kellene egy kicsit szétnézni végre ezen a területen is? 

Hivatkozások:

  • https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1100326.KOR&mahu=1#pr457id
  • https://villanyautosok.hu/zold-rendszam/kinek-jar-zold-rendszam/
  • https://villanyautosok.hu/zold-rendszam/zold-rendszam-igenylese/

A bejegyzés trackback címe:

https://koczyblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr2914257909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2018.09.24. 06:43:31

Ez Magyarország, virágzik a korrupció! Nincs mit mondani a továbbiakban, itt a bizonyíték!

OkoskaTo:rp 2018.09.24. 11:43:08

És az, hogy egy Porsche Cayenne S is lehet (akár legálisan) is zöld rendszámos? Ez ugyanaz a korrupció, csak nagyban, a jogszabályalkotó részéről. Nem véletlen, hogy a folyamatos felvetések ellenére évek óta nem korrigálják a jogszabályokat, és szedik ki a két tonnás, vagy a belsőégésű motor teljesítményéhez képest elhanyagolható villanymotorral szerelt "hibrideket".

CCnick 2018.09.24. 11:58:23

Ezt az egész zöldrendszámos fasságot el kellene felejteni de gyorsan

autosvilag.com 2018.09.24. 12:06:13

Egészen egyszerűen a plug-in hibrideknek sem kellene zöld rendszámot adni. Anno az eredeti jogszabályi tervekben még az volt, hogy csak és kizárólag a tisztán elektromos meghajtású járműveknek járjon a sok kedvezményt biztosító rendszám. A városi legendárium szerint Bánki Erik ekkortájt újjított be egy Toyota Prius plug-in hibridet az importőr hathatós támogatásával. Mivel ő ott és akkor megfelelő döntési pozícióban volt, felröppent a mende-monda, hogy azért kerültek bele a tölthető hibridek is a pakliba, hogy neki is járjon a Toyotára ilyen rendszám. Ráadásul volt még egy olyan pont is, amely csak az első magyarországi forgalomba helyezésű autókra adott volna zöld rendszámot, a behozott villanyautók nem részesültek volna a kedvezményben.

Terézágyú 2018.09.24. 12:39:32

Ez is soros hibája, meg a migráncsoké.

igazi hős 2018.09.24. 12:53:02

@CCnick: Francokat, a zöld rendszám értelmes dolog. Ha már a behajtási díjat Tarlósék elszabotálták és a bringás fejlesztésekkel is inkább csak alibiznek (kivéve, amikor Tarlós teljes mellszélességgel kiáll az autósokért), legalább egy kis lépés az élhető Belváros felé. Az más kérdés, hogy pontosan milyen autók kaphatnak legálisan zöld rendszámot.

Hórukk 2018.09.24. 12:57:03

Be kellene tartatni a jogszabályokat. Ennyi. Nyilván nem kellene, hogy 2 tonnás sportkocsik is a kedvezményezetti kategóriába essenek, de amíg az ellopott pályázati pénzekből élő NER-lovagok is ilyenekkel szaladgálnak, addig változás ezen a téren nem lesz.

CCnick 2018.09.24. 13:22:43

@igazi hős: Mi benne az értelmes? Hogy akinek van pénze drága autóra az még egyéb jutalmat is kapjon az államtól?

s 2018.09.24. 13:35:06

@CCnick: @igazi hős:

A zöld rendszám baromság. Az elektromos autó legalább annyira szennyezi a környezetet, mint a belsőégésű motoros, csak másként. Az akkumulátorban lévő anyagok bányászata legalább akkora környezeti terhelést jelent, ráadásul ezeket olyan (afrikai, ázsiai) országokban termelik ki, akik szarnak mindenre, mert a környezetvédelem fogalmát még hírből sem ismerik.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.09.24. 13:36:44

Semminek nem szabadna zöld rendszámosnak lennie.

Hegge Balázs 2018.09.24. 15:54:06

Elméletileg minden zöld rendszámhoz tartozik egy kocsi. Azonnali felülvizsgálat minden zöld rendszámosnál. Ami nem jó, ott elvenni, és megvizsgálni melyik hivatalban kapta. Ahol vizsgázott a kocsi(videón van) vizsgabiztosokat kirúgni beperelni. Ahol az okmányt kiadták Mancikákat kirúgni, osztályvezetőt kirúgni beperelni.
Na erre van zéró esély. És ez nem kormányfüggő. Magyarország a honfoglalás óta ilyen, de a többi kelet-európai se különb.

dreamhotep 2018.09.24. 15:55:32

szlovákrendszám...pésrendszám...zöldrendszám...afrikaidiplomata... bitesgolf

csúti csüngőhasú tolvaj 2018.09.24. 16:10:46

Egy olyan országban ahol a főváros főpolgármestere egy tetves koszos komcsi féreg aki a saját felesége megbüntetése miatt szinte intézményesíti a közúti szabályszegést, nem nagyon kell csodálkozni ha az anyjukat 3 fillérért megbaszó gazdag tetvek alapvetése a csalás. Főleg ha a törvény pont ezeken a férgeken múlik.

dukeekud 2018.09.24. 17:07:08

Minden, nem elektromos autot AZONNAL bekene tiltani. Roncs telepen a tulajdonos koltsegen kotelezoen bezuzatni, es megoldodna a rendszam mizeria.

s 2018.09.24. 17:23:39

@dukeekud: A kérdés ezek után, hogy 10-nél nem több, vagy pedig több (de mindenképpen 50-nél kevesebb) nanoszekudum alatt végeznének -e veled. Az autó tulajdonosok nagy része ugyanis még hagyományos kocsit hajt. BUZIKÁM!

sutyerák 2018.09.24. 17:41:44

a szlovák rendszám sem érdekes amióta megkapta a lóvalagrendet a kis strici egyik háremhölgye

dukeekud 2018.09.24. 18:32:08

@s: Leszarom hany buzi hasznal meg mindig belsoegesu szart, 20 evvel ezelott at lehetett volna terni elektromos autora, nem pedig meg mindig ezekkel a kibaszott roncsokkal baszakodni.

2bk 2018.09.24. 18:49:58

@dukeekud: aztán Te mikor tértél át ?? Vagy nincs is kocsid ?? Akkor minek szólsz bele ??

2bk 2018.09.24. 18:53:28

Meg ugye nem mindenki NER társ , hogy annyit lophasson , hogy elég legyen
egy ilyen drága autóra ... meg amig olyan akksik vannak , hogy kétszer tudok bemenni a munkahelyemre és vége ... De azt tudod-e , ha mindenki áttérne máról- holnapra a villanyautóra , akkor mennyi Paksot kellene építeni ???
Olvass utána ... jelenleg közel sincs annyi villany ... töredéke sem ...

Megoldó 2018.09.24. 19:07:36

Tényleg van még valaki, aki azt hiszi hogy ez egy normális ország?
Törvény előtti egyenlőség meg egyéb faszságokkal?
Akkor az a rendőrségi "szolgálunk és védünk" szlogent is beszopja.
Az uraknak mindent szabad, a plebsz meg fogja be a pofáját amíg le nem ültetik valamiért. Valamit meg akármikor találnak.
Szóval nincs itt semmi látnivaló tessenek továbbhaladni - amíg lehet...

pizo 2018.09.24. 19:09:53

@dukeekud: Értem, szóval megveszi az illető a Magyar Állam hatóságai által engedélyezve (típusbizonyítvány) forgalomba hozott új, mondjuk benzines szgk-t, amire kifizetett 27% ÁFÁ-t, X regadót, 6000 + 6000 + 6000 Ft-ot (törzskönyv, rendszámtábla, forgalmi). Y vagyonszerzési illetéket (az áráról nem is beszélek), majd mondjuk 2 hónap után a még új autót minden kártérítés nélkül adja le, sőt még fizessen is a bontásért... aha, életszerű. Amúgy most van kb. 3,8 millió különböző gépjármű Mo-n, ebből pár ezer csak a tisztán elektromos meghajtású. Leállna a közlekedés, minden, csak a troli, villamos, metró, HÉV és a villanymozdonyok közlekedhetnének...

Zoli

CCnick 2018.09.24. 19:53:49

@dukeekud: tévedtem, nem szimplán hülye vagy.

Isaac Milo Mendez 2018.09.24. 20:13:19

Már csak idő kérédse, hogy mikor jelnenk meg a szlovák zöld rendszámok...

Pöff 2018.09.24. 20:50:42

CSak a full elektromos kapjon zöld rendszámot
Vagy kössék ki minimum 80-100km-ert tudjon önerőből hivatalosan menni
+ meg meghatározni hogy 1,8liter a max így kiszorulnak a SUV kategórások egyből...

Pöff 2018.09.24. 20:55:05

@Megoldó:
Vagy 1 hónapja a kisvárosomban egy kb 5-10 éves maserati belga rendszámmal rokikártyával !!! parkolt...
Úgy hogy egyébként egy csóró kisváros, értsd nem luxus cégek vannak a főtéren. És kurva sok parkolóhely lett volna még...csak hát fizetni kell érte aki nem helyi lakos.
200ft-ot.
Gondolkoztam rajta hogy kihívjam e a rendőrt...mert ezt elég nehéz lett volna kidumálni.
Belga rendszám magyar rokikártyával egy kisvárosban.
5-ös lottón nagyobb az esély.

zsoci 2018.09.24. 20:58:41

@igazi hős: Bringás fejlesztés? Inkább gyorsan fel kéne számolni a felesleges bringautakat, amik csak a helyet foglalják. A behajtási díjj meg eleve egy faszság volt.

@CCnick: Így van, értelmetlen hülyeség.

@dukeekud: Az agyadat kéne bezúzatni, de sürgősen.

butyko 2018.09.24. 21:04:00

" Az okmányirodában olyan sötétek dolgoznak, akinek fogalmuk sincs arról, mit kell nézni a papírokon? " A műszaki állomáson kiadott adatlapot az okmányirodában nem bírálhatják felül. Pont emiatt van a műszaki állomás ,hogy műszaki ügyekben állást foglaljon,az okmányiroda csak rögzíti a Központi Rendszerben a szakemberek által kiadott hivatalos iratot. Az okmányirodában nem végeznek műszaki vizsgálatot,nem másznak be a gépjármű alá. Az a műszaki állomás dolga! Az okmányirodában ne keress felelőst,mert nem ott van!

ember100 2018.09.24. 21:09:59

@s:
Helló !

Hát igen , mert a benzines autók féme a fán terem :)
Érdekes a felvetésed.
Na meg aztán a tisztán elektromos autó mennyi káros anyagot ereget a körúton ?

butyko 2018.09.24. 21:10:21

@2bk: Ez tévedés. A villanyautókat jellemzően éjszaka töltik,amikor mindenki alszik,tehát nincs jelentős áramfogyasztás. gy interjúban közölte a MAVIR igazgatója,hogy kifejezetten örülne a v.autóknak,mert megszűnne az éjszakai holtüzem. Az erőművek 24 órában termelik az áramot,szinte ugyanazzal a teljesítménnyel,de a fogyasztás egy írott nagy M betűre hasonlít,napi kétszeri csúccsal,egy minimális és egy erős fogyasztással. Paks2 meg lesz,így is ,úgy is!

szepipiktor 2018.09.24. 21:20:35

Azért nem semmi, hogy egy alap korrupció neked elég a zöldrendszám elleni kirohanáshoz. Ez olyan, amikor a a panelhorda azért akar akasztani, mert egy mozgássérült nem Hycomattal közlekedik.
Öreg, ennek semmi köze a rendszám színéhez, egy ítpusnak van nemzetközi papírja, ha az megfelel, zöldrenszám, és verhetitek a seggeteket a fölhöz, ha az egy drága luxusató, ha meg nem felel meg akkor nincs zöld rendszám!
Mi az hogy felrakják rá????
A rendszámo nem gyártod, annak kiváltása egy jogi folyamat, még ha elveszetted is.
Felrakni csak hamisítottat lehet, vagy a hivatalban adtak ki korrupcióalapon nem megfelelőt.
A kerekedő meg kikéri a rendszámokat, megint korrupció, csalás, ha olyan szériához kérnek ki zöldet, amihez nem jár.
Ez meg közokirat hamisítás, jellemzően súlyos évekkel is szankcionálható.
De a szemetek előtt egy drága járgány van, és aki ilyet vesz, az mind csaló.
Ócska bolsi szemlélet.

CCnick 2018.09.24. 21:26:53

@ember100: "Na meg aztán a tisztán elektromos autó mennyi káros anyagot ereget a körúton ? "

Pont ott semmit, ez az egyetlen előnye.

@butyko: Tudnád linkellni ezt a MAVIR vezérinterjút? Vicces módon a napelemes posztok alatt azzal szopják fel a villanyautókat, hogy azokba mehet az ingyennapáram (érted, az nem éjjel készül)

"Az erőművek 24 órában termelik az áramot" Mármint van olyan is meg olyan is ami nem.

CCnick 2018.09.24. 21:29:44

@szepipiktor: "Ez olyan, amikor a a panelhorda azért akar akasztani, mert egy mozgássérült nem Hycomattal közlekedik."

Azért valljuk be, az X5 és kategóriatársai valamit a belőle kiugró mozgássérült testépítők ( gyári tartozék a huszonéves szőke szilikoncsöcsös) eléggé felülreprezentáltak az autóval rendelkező mozgássérültek között.

szepipiktor 2018.09.24. 21:35:19

@Pöff:
Figyel besúgóivadék!
Írj kérlek jogszabályt arról, hogy egy mozgássérült (ja! tudod, hogy nem csak a bénáknak jár?) kizárólag Velorex-szel vagy Hycomattal járhat, semmi más típussal nem!
És arról is, hogy egy belga mozgássérült nem élhet a szintén EU-tag Magyarország bármely településén életszerűnen.
Addig kérdezgesd anyádat és apádat, milyen feljelentgetni bárkit is névtelen levelekkel a pártnál meg a népiellenőzésnél.
Te aljadék, a fajtád miatt kell elmenekülni az országból.

2bk 2018.09.24. 21:39:18

@butyko: Azért csak googlizz tovább .. Paks 2 GW azaz 2 000 000 kW villanyt termel ... azaz óránként 2 000 000 kWh teljesítményt ..

Egy autó közepesen hajtva kb 20 kWh teljesítménnyel üzemel óránként , tehát ha 2 órát üzemel akkor neki 40 kWh töltésre lesz szüksége "éjjel" ..

Nem minden autó üzemel minden nap de :

Magyarországon 2017-ben 3 471 997 személygépkocsi üzemelt , 18 705 busz , 481 017 teherautó , 72 579 vontató ( kamion )

Csak a kocsikkal számolva , ha minden 4. megy csak egy nap , csak egy órát akkor 20 kWh x 867999 = 17 359 980 kWh azaz 17 359 mWh azaz

17, 3 GWh ....

Paks 2 GW -ot tud leadni

És a buszok , teherautók , kamionok nincsenek számolva pedig azok nem 20 kW-osak , gyakorlatilag napi 8 - 10 órát üzemelnek ... akkor mi van ???

szepipiktor 2018.09.24. 21:40:49

@CCnick: Bzdmeg, akkor a hatóságot köpködd!!!
Akik nem ellenőrzik, akik kiadják.
De ti itt és az összes korábbi posztban a bénák ellen ugattok!
A legjobb barátom neves fejlesztőmérnök, szabadalmai vannak, de ő is amerikai autóval jár. Mert gyerekkorában elütötte a vilalmos és levágta az egyik lábát.
Most dögöljön meg, mert aljadék neoliberális aktivista hangadók a kommunista egyenlősdit hurdetik????
Miért ne lehetne egy mozgássérültnek bármilyen autója, nem tőlük függ a hatóság korrupciója.
A másik közelállómnak autista gyereke van, neki is JÁR a jártya, de ti őket is gázosítanátok, mert valamelyi celebkurva és a zsaruk csalnak.
Ti nem értitek meg, hogy a egyenlősditekkel a régi alajadék komcsi világot akarjátok vissza, aha tehetséges valaki, akkor feljelentjük mert biztos csalt, és menjen a börtönbe- csak mert nektek kevesebb a tudásotok.
Nem a korrupció ellen ugatok, hanem ez ellen a mocsok magyar mentalitás ellen, hogy mert nekem nincs, ezért rogadjon el mindenki, akinek van.
A zöldrendszám sem a rendszámról szól, de a psoztoló mégis az ÖSSZES zöldrendszámosra utal.
Tudtad, hogy az ENSZ tiltja a kollektív bűnösség elvét?

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.24. 21:40:53

@Pöff: Mellette nem állt egy Ferrari zöld rendszámmal? Egyébként felesleges rendőrt hívni, biztos a rendőrfőnöké, a polgármesteré, vagy a helyi parlamenti képviselőé vagy fideszpárvezetőjé volt.

2bk 2018.09.24. 21:42:18

És még töltési hatásfokot nem is számoltam , mert az energia 20-30 %-a
töltési veszteségben eltünik ( melegszik ) ... ami itt elég számottevő mennyiség ...

Elektromos autó ... édes álom ...

Koczy · http://koczyblogja.blog.hu 2018.09.24. 21:57:30

@szepipiktor: Mielőtt tovább menne itt a köpködés, tisztáznék valamit, ami nem jött át a posztból neked. Nem az autó értékével van a gond. A fent lévő képen sem az a probléma, hogy az egy viszonylag draga autó, hanem, hogy úgy veszi igénybe a zöld rendszámot, hogy a kocsi nem felel meg a feltételeknek. Hidd el, tudom, mert én is ugyanilyennel járok, és fél éve, amikor kihoztuk a szalonból, szóba sem került a zöld rendszám. És ebből a típusból nincs másfajta. Tehát mégegyszer: a poszt azokról szól, akik úgy kapnak zöld rendszámot, hogy az autójuk közelében sincs a feltételeknek. És ez vonatkozhat egy 12 éves Golfra is, amin zöld rendszám van...

tulsavasodas 2018.09.24. 22:22:05

@2bk: Nyilván szükség lesz bővítésre, ha nagy számban elterjednek az elektromos autók, de azért ennyire nem nagy az eltérés a paksi termeléshez képest. Egy átlag elektromos autó simán eljár 15KWh/100km fogyasztással (BMW i3, Tesla Model 3...), sőt városban még kevesebbel is. Később a fogyasztás az elektromos autók fejlesztésével csak csökkeni fog. Egy átlagos magyar autós évi 15 ezer km-t tesz meg, ez egy nap alatt kb. 41 km, így a fogyasztás nem lenne több mint 7KWh/nap, ha belevesszük a töltési veszteséget, akkor sincs több, mint 9KWh/nap. Szóval ez felszorozva az autók számával durván 31 GWh/nap-ra jön ki, a paksi termelés olyan 44 GWh/nap. Még egy Paks és bőven meg is vagyunk :)

iMarc 2018.09.24. 22:24:20

@dukeekud: Figyumá' hombár agyú. A sokmillió elektromos autót mivel töltenéd?? Hm?? Nem elektromos árammal az tuti. Avagy szerinted az elkövetkező mondjuk tíz évben lesz erre alkalmas infrastruktúra? Igen? Akkor irány az iskolapad, és minden fizika órán ott legyél ám!!!

iMarc 2018.09.24. 22:42:48

@tulsavasodas: Amit írsz az nem 31GWh/nap, hanem +31GWh/nap. Vagyis a jelenlegi nem kevés, de növekvő fogyasztáshoz jön még hozzá. De legyen igazad, és vegyük ezt kezelhető mértékűnek.

Mi van az alállomásokkal? Nekik tök mindegy mennyit krúzoltál az autóddal, met mikor otthon töltőre akasztod azonnal megjelenik a töltési igény. Mindegy meddig, mert van annyi autó most az utcánkban, hogy pillanatok alatt probléma legyen az egyszerre igényelt teljesítményből.

Az meg gondolom szerinted sem opció, hogy a régi csúcskizárt villanybojlerekhez hasonlóan csak egyszer-egyszer adunk delejt a töltőkre.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.24. 22:48:11

@iMarc: Arra azért kiváncsi leszek, hogy a sok panellakó hogy fogja a lakótelep parkolójában tölteni este a villanyautóját. A lakásukból lehúz mindegyik egy többszázméteres kábelt? Vagy mindenkinek saját parkolója lesz a ház előtt külön villanyórával és konnektorral? De az is szép lesz amikor a töltőállomáokon több száz autó vár a sorára órák óta töltésre várva.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.24. 22:54:22

@iMarc: Már a múlt század elején is voltak villanyautók, de elterjedésüket a tömeges töltés bonyolultsága megakadályozta terjedésüket. Most ugyanez lesz. Csak a családi házban lakók tudnak rendesen tölteni, de azok száma minimális nagyvárosokban. Vidéken meg teljesen felesleges villanyautózni, előnye azoknak csak nagyvárosi forgalomban van.

Pöff 2018.09.24. 23:12:19

@szepipiktor:
Figyu...ez itt nem butyapest, hogy az andrásin kidobod a sárgavillogót és megállsz.
Itt megállsz a főuton és 5 perc múlva dugó majd jön rendőr és szarrá bírságol.
Itt kijön a közterület és ha kocsit mosod megbírságol.
Ha ismernéd a környéket, tudnád hogy itt nem igazán áll meg luxus kocsi...
Óriási esélye lehet hogy egy belga rokkant luxus kocsival pont ebbe a porfészek városba jön...leparkolni.

Egyébként nehogy azt gondold nyugaton nem nyomnak fel se perc alatt egy jogtalanul használt rokikártya miatt.
Úgy lecsuknak mint a sicc.
Német társasházban vasárnap porszívózol keresztet is vethetsz magadra.
Ott nem tűrik meg a renintenskedőket.
Úgyhogy ennyit a besúgásról meg a feljelentésről.
Törvénytiszelő emberek elvárják mástól is hogy törvényt tiszeljenek.
Jah hát a magyarok nem igazán szeretnek törvényt betartani.
Az más kérdés, hogy csip csup szir szar egyéni háklis dolgokért jelentgetnek fel másokat.

CCnick 2018.09.24. 23:16:25

@szepipiktor: Kezeltesd magad. Vagy legalábbis kevesebbet igyál esténként.

dukeekud 2018.09.25. 00:54:10

@2bk: Nem jol szamoltal. Az ejszakai es napali csucsfogyasztas kozott atlagban 3 GW teljesitmeny kulonbseg van. Kb 7 oraval szamolva, lefele kerekitve van 20 GWh kihasznalatlan ejszakai kapacitas. A jellemzo napi hasznalat mellett egy elektromos auto max 20 kWh-t fogyaszt, de inkabb 10 kWh-at. Igy a jelenlegi elektromos rendszer barmifele fejlesztes nelkul kepes lenne minimum 1 millio, 10 kWh fogyasztassal szamolva akar 2 millio elektromos autot tolteni. Tehat semmifele problemat nem okozna az elektromos auto. Mire pedig az elektromos autok szama meghaladja a 2 milliot addigra rohogve megoldhato a halozat bovitese. (mar paks 2 is boven uzemelni fog)

dukeekud 2018.09.25. 01:07:58

@V. Orbán pápa reinkarnációja: Es ugyan mi a francert ne lehetne a lakotelepek parkolojaba tolto allomasokat telepiteni ? Erre mar most is van pelda, pedig meg messze vagyunk a tobb millio autotol. Jelenleg ingyenes a toltes, de a mai bankkartyas, mobiltelefonos vilagban nem hinnem hogy tul nehez lenne megoldani a merest, fizetest.

CCnick 2018.09.25. 07:15:20

@dukeekud: okoska, azt felejted el, hogy az éjszakai és nappali kapacitáskülönbséget nem a folyamatosan (és olcsón) termelő alaperőművek adják hanem a drágán termelő csúcserőművek + a nap, ha van (nyáron )

"Es ugyan mi a francert ne lehetne a lakotelepek parkolojaba tolto allomasokat telepiteni ? Erre mar most is van pelda, pedig meg messze vagyunk a tobb millio autotol." Egy lakotelepen sokezer autó kb egyidejű töltését kellene megoldani. Minden parkolóhelyhez egy töltő (senki nem fog hajnalban felkelni, hogy az autójával átálljon másik helyre, hogy a szomszéd is fel tudja tölteni reggelre a verdáját) +akkora villanykábel ami nem olvad el attól ha egyszerre sokezer autó elkezdi szivni a delejt.

CCnick 2018.09.25. 07:17:52

@dukeekud: "mar paks 2 is boven uzemelni fog" és paks1 is üzemel még 80 évet. Ja nem, azt szépen elkezdik leállítani nemsokkal paks2 indulása után.

s 2018.09.25. 12:01:42

@ember100: Nem ott ereget. A világba ereget. A környezetszennyezés nem budapesti jelenség. A teljes Földre van értelmezve.

pcworld.hu/kozelet/a-kornyezetszennyezes-miatt-dragulhatnak-a-litium-ion-akkumulatorok-146671.html

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.09.25. 13:04:06

@dukeekud: elektromos autókat bezúzni, mivel sokkal környezetszennyezőbbek mint a benzinesek (akku előállítása, bányászat, elektromos feltöltés égetésből)

dukeekud 2018.09.25. 16:33:55

@CCnick: Nem hiszem hogy megtudnad indokolni, hogy ugyan miert ne lehetne egy lakotelep parkolojaba par 10 megawatt elektromos aramot elvezetni, mondjuk 1000 auto szamara, folleg hogy alapbol is hasonlo nagysagrendu halozat van kiepitve. Ez kizarolag csak igeny kerdese. Ha felmerul a fizetokepes kereslet, akkor a szolgaltato kiepiti a szukseges kapacitast. Transzformatorokat, vezetek halozatokat epit. Ha a kell a foldbe assa, ha kell villanyoszlopokat telepit, ez napi rutin mar 100 eve.

dukeekud 2018.09.25. 16:39:17

@CCnick: " Ja nem, azt szépen elkezdik leállítani nemsokkal paks2 indulása után. "

Az atomeromuvekre pedig csak atmenetileg lesz szukseg. 20 ev mulva ugyis minden napenergiarol fog menni, addigra le is allitjak mindegyiket.

ember100 2018.09.26. 00:17:01

@s:
Helló !

Igen és ha egy ember Afrikában pukizik ( metán ) az itt a belvárosban is érződik :)
Pillangó hatás :)
NE VICCELJÜNK MÁR !

CCnick 2018.09.26. 10:26:15

@dukeekud: jaaa, szóval te egy mélysötétzöldeket parodizáló nick vagy. Eddig nem volt egyértelmű.

CCnick 2018.09.26. 10:47:21

@ember100: igazad van, a globális felmelegedés megáll a nagyvárosok határánál.

s 2018.09.26. 17:59:56

@ember100: Ha valaki ott pukizik, akkor te itt még nem fogsz fintorogni. Viszont ha legyalulja a földkérget, hogy grafithoz jusson, és ezzel szétbassza a Föld klímáját, azt már megérzed.

ember100 2018.09.26. 23:16:48

@CCnick:
Helló !

Igazad van a belvárosban a globális felmelegedéstől fogsz tüdőrákot kapni nem a dízel , benzines járgányoktól :)

ember100 2018.09.26. 23:19:04

@s:
Helló !

Hát igen és az itt tenyésztett vágó állatok által felhasznált vízből több millió ember ihatna :)

CCnick 2018.09.27. 07:47:51

@ember100: Mi viszont szeretjük a húst, nem poénból itatjuk az állatokat. De ez hogy kapcsolódik az erőművek légszennyezéséhez?

CCnick 2018.09.27. 07:50:39

@ember100: igazad van, kapjon inkább tüdőrákot a Mátrában élő a pesti belvárosi helyett.