Két helyre parkolt? Fúúúj, tahó!
2018. december 29. írta: Koczy

Két helyre parkolt? Fúúúj, tahó!

A parkolás (most, hogy egyre szaporodnak az autók a kisvárosokban is) nem egyszerű művelet. Bizony okozhat bosszantó pillanatokat, amikor mi már a nyolcadik kört tesszük meg a bevásárlóközpont parkolójában szabad placc után kutatva, míg valaki ezalatt pofátlanul két helyet foglal el egy autóval. Nagyon sok szemfüles ember a parasztnak vélt autóst le is fotózza, és beküldi valamelyik helyi médiumnak, aki ezt nagy dirrel-durral közzé is teszi. Azonban a parkoló az a közeg, amiben a kocsik elég gyakran váltják egymást és igazodnak egymáshoz. 

Ezt a képet még karácsony előtt fotóztam az egyik szombathelyi parkolóban:

1546073766642.JPEG

Elsőre rámondhatnánk, hogy "Figyeld már, mekkor tapló!", no, de nézzük csak meg jobban a helyzetet. Ahogy láthatjuk, az autók (a Toyota és a kisbusz is) mindkét oldalon nagyon közel állnak a vonalhoz, így akármennyire is szeretne szabályosan beállni az Opel, mellette nem maradna annyi hely, hogy még egy autó normálisan be tudjon parkolni, sőt vagy ő nem tudna rendesen kiszállni, vagy valamelyik másik be. Az is látszik, hogy a Toyota a mellette álló Skoda miatt parkolt a vonalra. Arról nem is beszélve, ha mindkét oldalról elmennek a kocsik, és valaki ilyenkor találja lefényképezni az Opelest, a kép már is ott feszít a címlapon, mások meg elmondják mindenféle tahónak. Ugye, hogy nem fair?

Hasonló a helyzet azokkal is, akik a parkoló legvégén, ahol se közel se távol nem áll senki, elfoglalnak két helyet vagy épp keresztbe teszik le az autót. Nem zavarnak senkit. Értem én, hogy egy két helyet elfoglaló BMW sok kattintást meg kommentet hoz, de ne menjünk már át boszorkányüldözésbe. 

Persze vannak a tényleg tahók is, akik gondolkodás nélkül leparkolnak a mozgássérült vagy a családos helyre, megállnak a füvön, a buszmegállóban, az Aldinál szó szerint beállnak az ajtóba, és még sorolhatnám. Nem, az sem jó magyarázat, hogy "nehogy a figyelmetlen paraszt nekicsapja", ebben az esetben tessék elmenni a parkoló végébe, ahol nem áll senki. 

Tény, hogy a közlekedési és a parkolási kultúrán van mit javítani, de ne abban éljük ki magunkat, hogy gondolkodás nélkül fotózgatunk és játszuk az erkölcscsőszt. 

A bejegyzés trackback címe:

https://koczyblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr6614520682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ubermeister 2018.12.30. 17:42:36

Ebben nem kevésbé ludas az építésügyi szabályozás amiben megengedik a 210cm széles beállókat míg a KRESZ szerint lehet 255cm széles a kocsink, és még ki is kellene tudni szállni!. Javasolnám hogy telibe a sarki anyukát az aki ezt kitalálta.

hairmann 2018.12.30. 18:00:11

Miközben a kocsik növekszenek, a parkolóhelyek zsugorodnak. Nekem is sikerült úgy beállni két kocsi közé (cipőkanállal), hogy mikor kijöttem a bevásárlóközpontból - és közben ürült a parkoló - én látszottam bunkónak. mert a kocsim közepe alatt volt a vonal. Pedig nincs BMW-m (sajnos).

Samott 2018.12.30. 18:03:03

Attol meg allhatna az egyikhez kozelebb, ha a masik eltakarodik akkor talan felszabadulna a plusz hely. En oszinten szolva nem is foglalkozom a felfestessel, ajtonyitasnyira allok meg, ha nincs sok hely.

Pár dollárral többért 2018.12.30. 18:05:52

Az áruházak parkolóiban van egy másik probléma is. Épp múlt hét pénteken szóltam be egy ügyeletes tahónak.
A bevásárlókocsit nem a helyére tolja vissza az agyhalott idióta, hanem egy parkolóhelyre. Mivel épp tolattam és pont a mögöttem lévő helyre igyekezett tolni a bevásárlókocsit szóltam, hogy talán a helyére kellene tolni.
Azt mondja nincs ideje. Gratuláltam ennek a 60 év körüli tahónak.
Ez az igazi tahó magyar mentalitás.
Kb 4 méterrel kellett volna többet tolnia a helyére és nem kellett volna azzal pöcsölnie, hogy ne guruljon vissza a bevásárlókocsi a parkolóhely felső részéről.
Mert arra nem gondol a vadbarom, hogy egy nagyobb szél is lendületet adhat a bevásárlókocsinak és nekitolja egy másik ember kocsijának.
Ha meg gondol rá, akkor meg telibesz@rja.
Igazi droid az ilyen.

gyászhuszár 2018.12.30. 18:18:38

Akkor mi a valasz? Mit kell tenni ha taho parkolot latok? Fotozzam, basszam szajba, vagy szarjam le? Szoval?

lutria 2018.12.30. 18:28:04

@gyászhuszár: Nézd meg egy tizedmásodpercnél alaposabban a jármű környezetét mert lehet hogy egy 5-10 hellyel arrébb parkoló volt a tahó és a többiek csak ahoz voltak kénytelenek beállni és a végén összeadódnak a hézagok.

Nancsibacsi 2018.12.30. 18:39:20

Bármelyik helyre le tudott volna úgy parkolni, hogy a piros vonalon belül marad, és tudja nyitni az ajtót ő is meg a szomszéd is. A maradék hely nem lett volna alkalmas parkolásra PILLANATNYILAG, de akár a szürke, akár a fekete odébbáll, máris lett volna +1 hely. Így nem lesz addig, amíg ez a nyomorék is el nem takarodik. Nem tudom mit félt azon a 15 éves rozsdaboglyán, hogy rányitják az ajtót. Legalább lenne rajta egy kis plusz festék, amin át kell rágnia magát a rozsdának.

qwertzu 2018.12.30. 18:41:36

@gyászhuszár: Szard le. Az ilyen parkolókba akkor lehet mindig normálisan beállni, ha karcsú fiatalok állnak be kisautóval minden helyre. De 3 szélesebb kocsival már nem lehet értelmesen beállni, ha mindből ki kell szedni egy kisbabát.

cso zsi 2018.12.30. 18:43:29

Az összes áruházi parkoló kispolszkira van méretezve, így elmondhatják, hogy "800 férőhelyes parkolónk van", de a családos, és rokihelyeket leszámítva már normál autóból sem lehet kiszállni ajtókocc nélkül.
Akár valami "drága tank"-kal megyek, akár egy méretesebb furgonnal, megfelel a szélső sor, ahová gyakorlatilag senki nem áll, és ott akár keresztbeállva is elférek, mert mégse lógjon a kocsi az útra.

qwertzu 2018.12.30. 18:43:46

@Nancsibacsi: Ez addig igaz, amíg egyedül van a kocsiban. Ha van bent hátul két gyerek, akkor egészen más a helyzet.

livengood 2018.12.30. 19:27:03

Úgy tűnik, hogy aktív embertársaink jelentős része sajnos úgy gondol magára mint aki minden élethelyzetet el tud képzelni, ezért mindent és mindenkit meg tud ítélni pusztán egy felvétel, vagy számára csak egy pillanatig tapasztalható valóság alapján. Évek óta averzióval figyelem a gondolkodás nélkül ítélkezőket, azt a visszataszító magatartást is, ahogyan a legcsekélyebb kétely nélkül posztolják a fotókat parkoló autókról, rendre "taplónak" nevezve embertársaikat. Még ha mindig igazuk lenne, akkor sem lenne ez helyes.

Ez a blogposzt meggyőzött, hogy talán mégis érdemes ehhez hozzászólnom. Csak egy példa a számtalan, emberileg elképzelhetetlen, de lehetséges verziók közül, csak egy példa az általam is elképzelhetetlen egyéb élethelyzetekre ami engem mindig arra int, hogy legyek türelmesebb a közlekedésben is annál amit elsőre még normálisnak gondolnék:

1 példa: Az áruházak parkolóiban a nagycsaládosoknak fenntartott helyek, a bejárat közelsége miatt számomra teljesen érthető okból, többnyire nem sokgyerekesek által mindig foglaltak. Nekünk viszont nagy a családunk, hatan szállunk ki a kocsiból. A szűk helyeken rettenetesen nehéz kiszállni úgy, hogy a gyerekek ne vágják rá az ajtókat a szomszédokra, még nehezebb beszállni a vásárolt hatalmas mennyiségű áruval egyetemben. Ezért a parkoló végében keresek 10-20 szabad helyet, középen ráállok egy elválasztó csíkra, így foglalva két parkolóhelyet. Mégis, mikor órákkal később visszatérünk, 10 esetből legalább 5-ször az üres parkolóban valaki úgy mellénk áll "szabálykövetően" elfoglalva annak a parkolóhelynek maradék kétharmadát amin mi is parkolunk, hogy az esőben/hőségben/szélben/sötétben/síró/nyűgös gyerekekkel/sok csomaggal percekig kínlódva próbálok bejutni valahogy a volán mellé. Óvatosan, még több időt használva a miénkből, hogy a szomszéd autóban ne tegyek kárt, átparkolok az addig rendszerint már többé kevésbé teljesen kiürült parkolóban. Ilyenkor valahogy mindig az az érzésem, hogy valaki felhatalmazva érzi magát arra, hogy büntessen.

Ugyan ezt érzem akkor is amikor a parkolásokról posztolt fotókat nézegetem, a mellékelt felháborodott írásokat olvasom, vagy máshol, más témában büntetésért, jogszabály szigorításért háborog valaki: Mintha a hangjukat hallatók többsége imádna büntetni és erre felhatalmazva érezné magát. Szerintem az élet minden területén problémáink túlnyomó többsége megoldódna, ha türelmesebbek lennénk. Csak akkor lennénk határozottak, ha értünk hozzá, ha mindent tudunk róla, de akkor kőkeményen beleállnánk. Egyébként légy jóhiszemű, kérdezz, ne ítélkezz, légy türelmes!

Semper Fidelis 2018.12.30. 19:39:41

@livengood: én is észrevettem, ha a parkolóban elállok jó messzire, a töküres részre, tuti 2 percen belül jön valami kretén, és szorosan mellém áll. Akkor is, ha 2 helyre állok be.

ötköb 2018.12.30. 19:53:42

Tény, hogy a parkolók a mai autókhoz keskenyek szűkösek. De a legtöbben lehetőleg az üzletbe is beállnának az autóval. Ha egy közeli helyet látnak, akármilyen szűk is, beállnak. Én igyekszem a lehető legtávolabbi, magányos helyre állni, hogy a kedves autóstársak ne nyissák a kocsiajtót az én autómra. Arra gondosan ügyelek, hogy ha már nem tudok magányosan leállni, még véletlenül se álljak olyan autó mellé, amiben gyerekeülés van. Az maga az életveszély.

Belzebubo 2018.12.30. 20:20:40

@livengood: már ne haragudj, de miért kell az egész családnak mennie egy szimpla bevásárláshoz? Ahhoz elég csak a papa/mama a listával és még egy kispolszkiba is befér egy havi cucc

Hollandexxonvaldez 2018.12.30. 20:41:51

A mai 210cm-es parkolóhelyek tényleg kicsik egy mai átlag autónak.Németországban már 2-3 éve felvetették,hogy autópályafelújitáskor mikor szűk sárgával feljelölt sávokon lehet menni,bizony nem elég a 2,2méter.
Parkolás? Németországban dolgoztam a BLG Logistiknél Kelheimben.30ezer új autó a placcon(halszálka rendszerű felfestés,horizontális raktár) és 2db 6 szintes parkolóház 6000db BMW-nek Mercedesnek....
Ott a platzraktáros ellenőrizte hogy a raktáros hogy raktározza be a kocsit(magyarul hogy parkol).Jobbra-balra 10-10cm a felfestett csikoktól,kormányzott kerekek egyenes állásban! Ha valaki 3 figyelmeztetetés után se tudott rendesen kocsit beraktározni(magyarul parkolni) másnap nem kellett jönnie dolgozni!

egyinges 2018.12.30. 21:19:55

Sosem állok be olyan mellé, aki tahó módon rááll a vonalra, inkább keresek üres helyet. Bizonyos esetekben viszont szólok a feleségemnek, hogy szálljon ki és segítsen benavigálni a két vonal közé szabályosan (pl tele a parkoló). Ilyenkor már be kell hajtanom a tükröket beálláskor. Ez általában az otthonunk udvarán fordul elő.

]{udarauszkasz 2018.12.30. 21:33:35

Az egyik kedvencem az, amikor beall a 2 csik koze, de a segge atlog nemkeveset az ures helyre. En igy is beallok az ures helyre, mert a kettyos miatt nem vagyok hajlando gyalogolni a szakado esoben, mert nem. Oldja meg, hogy all ki. Megjegyzem ilyenkor a rendszamat, es ha esetleg megsarkazza a lokosomet, megy a fejlelentes. Az ilyen masbol nem tanul.
A legkedvencem az, amikor a kapunk ele allnak (80 cm atmeroju megallni tilos! tabla, felirat, stb.) gyakran meg akkor is, mikor latjak, hogy nyitva a kapu, es jonnek kifele. Sokszor meg akkor sem kapcsolnak, mikor nyomom a dudat, hogy ugyanmar, mennek ki a kapun... vagy epp jonnek be az udvarra. Allok a belsoben veszvillogoval, helyet hagyva az idiotanak, hogy kialljon a kapu elol, latja a kezemben a kapukulcsot, hogy epp nyitnam a kaput, de nem kapcsol.(Igen, es kozben benn ul az autoban!)
A legjobb az az, mikor otthagyja az autot, es elmegy, volt mar, hogy fel orat ott dekkoltam a kapuban, mert az idiota elallta a bejaratot.

szépjuhászné 2018.12.30. 22:09:04

@Belzebubo: és hol hagyod a 4 gyereket? A személyzet otthon vigyáz rájuk?

Zsíros Bödön 2018.12.30. 22:15:39

Naponta a téli koraesti időben jön szembe velem olyan aki fenthagyja a távolságit. Fújbunkó. Naponta látok ilyen parkoló embert. Fújbunkó.

Aztán mondjuk hetente 1x sikerül úgyfelejtenem egy visszakapcs után a távolságit mikor jön valaki. Havonta 1x meg látom, hogy szarul álltam be és bunkó voltam. Na már most nem kell nagy matek ahhoz, higy kiszámoljátok, hogy a fenti bunkók nagy része is a heti vagy havi véletlenjét véti ellened és ugyanannyira megveti és utálja ezeket a bunkókat, mint te magad. Ebbe valaki már belegondolt? Szimpla statisztika. Meg persze a ritkábbik, a tényleg bunkó

pityókaborsommelier 2018.12.30. 22:18:32

@qwertzu: Kiszállnak, majd beáll. Mi így csináljuk. Még mindig élünk.

pityókaborsommelier 2018.12.30. 22:25:50

Emberünk beállhatott volna orral előre a KIA, vagy tolatva a Toyota mellé, a jobb kerekekkel a piros vonalnál. Mindenkinek lett volna helye ki-beszállni. Ha jön a negyedik versenyző, beáll az Opel mellé úgy, hogy a jobb ajtók nézzenek egymás felé. Ehhez egy kicsit gondolkodni kell, úgyhogy felejtős.

Nandee 2018.12.30. 23:18:03

@livengood: Szomorú hogy a nagycsaládos helyre beáll más, de a kreszben nincs ilyen fogalom, tehát max zavaró. Egyébként ha hatan vagytok, akkor csak van egy valaki aki legalább 16 éves és/vagy meg lehet benne annyira bízni hogy a kisgyerekekre figyeljen, és mielőtt beállsz, vagy amíg kiállsz, adig figyeljen rájuk, és kényelmesen kiszállt mindenki, és nem rongáltad szándékosan a többiek kocsiját.

Viszont szerintem egyszerűen kamu amit írsz, mert ha egy darab ásványvizzel, vagy három bevásárló kocsinyi cuccal szállsz be a kocsiba, pont ugyan annyira nehéz, mert a csomagtartóba még akkor is be tudsz pakolni ha egy cm-re állnak meg mellet, hiszen nem mögéd állnak.

De az is jó, ha elmész a gyerkőcökkel, és ha rácsapja a gyerek valakire az ajtót, begyűrsz egy 20.000-t a vezető oldali ajtóhoz, hogy kifizesd a kárt, gondolom ezt is többször megtetted ilyenkor :D

kolomparlole1114 2018.12.30. 23:21:07

"Nem, az sem jó magyarázat, hogy "nehogy a figyelmetlen paraszt nekicsapja""

Pedig de, talán nem olyan miniparkolókat kéne felrajzolni hogy szabályos beállás esetén max a csomagtartón át lehet távozni a kocsiból. Felfestik ezeket a biciglinek való helyeket, leszarják hogy használható-e vagy se, aztán meg sápítoznak hogy az emberek használhatóvá teszik.

Ja és nincs BMW-m, csak bassza a csőrömet ez a smucigoskodás a hellyel, aztán meg másra mutogatás. Nem, nem a mosásban ment össze, meg a 2 helyet elfoglaló BMW-től, hanem mert eleve értelmetlenül kicsire lett felfestve. Nyilván így könnyebb elmondani hogy van X db parkolóhelyük, mintha beismernék hogy valójában csak X/2, az nem hangzik olyan jól. Pedig annyi van az autósok szerint is.

kolomparlole1114 2018.12.30. 23:22:53

@pityókaborsommelier: Kellenek a saját magukat szopató lúzerek is, legalább könnyebb lesz dupla parkolót találni.

Norden 2018.12.30. 23:24:03

Nekdm volt olyan, hogy nem festett parkolóban még volt kb. 1 és 3/4 hely, én beálltam tolatva az egyik mellé elég helyet hagyva. Reggel meg látom hogy jött valami hülye ,aki bepaszíroszta kocsiját a maradék helyre, 10 centire az én vezetőoldali ajtómtól. Szóval az utasoldalról kellett bemásznom. Ellégé küzdenem kellett magammal, hogy ne rongáljam meg a kocsiját, mert ez már direkt leszarása a másik embernek. Meg amúgy szimpla hülyeség is, mert ha nem én vagyok, hanem valami vadbarom az letöri az összes tükrét meg, hozzácsapja párszor az ajtót. Szóval azóta, ha ilyen szitu van én is úgy állok be, ne legyen esély még egy kocsit bepaszírozni.

kolomparlole1114 2018.12.30. 23:25:37

@Nandee: Mivel a roki után az van a legközelebb az ajtóhoz, meg az legalább rendes méretű parkoló, és semmi se tiltja, nyilván azt töltik fel először. Aki ezzel nem számolt, az annyira naív mint aki a törvényeket hozza. Magyarországon jóhiszeműségre építeni... MUHAHA. Az egész nép hátulról elgáncsolós, eléd könyöklős, hát nyilván ezt adja vissza az ember, ha már megunta hogy x+1. alkalommal is mindig csak ő szopja meg.

kolomparlole1114 2018.12.30. 23:30:09

@Norden: Kedvencem a kapuval szemben (tehát az út túloldalán) festékszóróval házibarkács módon felfestett megállni tilos vonalazás. Merthogy az emberünk nehezen tud kijönni a kapuján, és hát kifejezi vágyálmát hogy ne nehezítse meg a kiállását más. Aki meg épp parkolóhelyet keres, de nem talál. Nyilván oda fog állni, és nem 1 kerülettel arrébbról fog begyalogolni melóba. És még jól is teszi a graffitisünk ha nem pattog, mert ez közlekedési jelzés megváltoztatása bcs, amit elkövetett. Persze lehet számítani hogy megkarcolja a parkoló autó oldalát köszönetképp, csakhát neki meg ott a lakása, ami nagyobb érték, hát azon is berepülhet egy féltégla, és akkor már nem biztos hogy megérte.

élhetetlen 2018.12.30. 23:35:12

Nem olyan könnyű ez. A házunk előtt nincs felfestés, van az egyik oldalon a járdával párhuzamos parkolás, a másikon a merőleges. Volt olyan hogy úgy tettem be cipőkanállal a kocsit a merőlegesbe, hogy aztán tíz centire kinyitva a kocsiajtót, szóltam a bolt előtt cigiző eladónak, hogy jöjjön, segítsen, fogja a kocsiajtót, míg kimászok, nehogy véletlenül nekicsapjam az ajtót a mellettem állónak. Másnap reggel meg úgy néztem ki, mint aki beterpeszkedett középre, mert két nagykocsi elment, két kicsi jött, és a három kocsi helyett elfért volna négy kicsi. A párhuzamos meg mindig a frászt hozta rám, mert beállok, jönnek, mennek, az egyik rám áll hátulról, mert nem nézi meg, mennyi hely van elöl, de az is lehet, hogy akkor még van, a másik rám áll elöl, mert örül, hogy befért, értem meg jöhet a daru. Brrr…

kolomparlole1114 2018.12.30. 23:41:53

@élhetetlen: Ezért van az hogy az ember tartalékol, nem azt nézi hogy más is elférjen, hanem hogy ő maga ki is tudjon állni. Én is azóta csinálom ezt, mióta a reggel üres utcába éeparkolva arra mentem vissza délután hogy 10 centikre rámálltak elől-hátul, persze hosszútávra, kocsik gazdája sehol. Aztán meg csodálkoznak ha ajándék várja őket visszatéréskor.

csacsiadugóban 2018.12.30. 23:43:41

Annyira vartam mar egy ilyen posztot, de komolyan.
Karacsony elott 1 nappal, Tesco parkolo, bealltunk ket auto koze, pont akkora volt a hely amekkoranak kell. Bementunk, 1-2 ora mulva kijovet balrol/jobbrol eltunt az auto, de pont akkor allt be jobbra egy szakadt pickup, de kb 5 centire az autotol, szinte a tukret be kellett hajtani hogy elferjen, nem is ertettem, kiszaladt hirtelen egy "Hogy tudsz ennyire benan parkolni". Mire rajottem hogy ez a taho paraszt a tipikus buntetos, aki akkor is raall a kocsidra ha lenne hely, mert te szarul parkoltal. Es tenyleg. Akkora en mar szarul parkoltam, mert a ket kocsi ahova bealltam eleve szarul parkolt, mert kozre vette a vonalat. Ez mar tobbszor megtortent velem, es felmegy bennem a pumpa, azzal az egybites "majd jol megmutatom milyen szarul parkoltal" fejekbe nem fer be hogy mar reg mas szarult parkolt be, te meg csak az ures helyre allsz be. Ennyire egyszeru, de tenyleg. Nincs mogotte semmi mas, eleg egy parkolas hogy boruljon a sor, es mire te odaersz mar reg nincs sehol vonal, autok koze parkolsz, ajtonyitas tavolsagra.

Tenyleg kurvajo a poszt, egy elmeny volt ezt leirni vegre.

Parasite 2018.12.30. 23:59:12

@csacsiadugóban: maradjunk annyiban, hogy mindenki paraszt ebben az országban.

a poszthoz: na nehogymár szentté avassuk ezt a gyökeret! igen, a vonalon állnak, de képzeld az is lehet azért álltak a vonalra, mert ez a gyökér beállt középre, így ők meg nem akartak ráállni a mellettük lévőre! JÉÉÉÉÉÉ!

szépjuhászné 2018.12.31. 00:07:27

Még ha csak a vonalra állnának! Tegnap a Régi Fóti úti ALDI parkolójában egy Porsche Cayenne a gyalogosoknak kihagyott járdára állt. 5 méterre az üres helyektől.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.31. 00:21:55

@gyászhuszár: "Fotozzam, basszam szajba, vagy szarjam le?"
Várd meg, és mondd el neki a véleményed. Tudod, ahogy a kultúremberek szokták. Mi a lófaszt érsz el azzal, ha felteszed a faszbukra? Höröghettek az ismerősökkel, hogy milyen szar a világ?

szabibbbb 2018.12.31. 00:37:48

Például a budaörsi Tesco... Ott is sok a büdös gyökér, aki beáll a családos parkolóba úgy, hogy egy gyereket nem látok. De annyira azért nem tahó, hogy a mozgássérült helyre álljon. Én meg két gyerekkel álljak el jó messzire a bejárattól, ráadásul hidegben, két autó közé a szűk helyre... Ha gyerekkel megyek, és nincs hely, állok a mozgássérült parkolóba. Nem fogok büdös gyökerek miatt máshova állni. Persze ha egyedül megyek, van gerincem meg lábam is a legvégébe állni, egyébiránt is utálom azokat, akik más autóját leszarva rányitják az ajtójukat... Így jobb az üres részen parkolni és gyalogolni :)

sosemkopel 2018.12.31. 01:08:45

1,89 m széles a nagyobbik autóm, ehhez még hozzájön, hogy az ajtókat ki is kell nyitni. Még vagy hatvan cm mindkét oldalon. Eleve megpróbálok olyan helyre állni, hogy a kiszálló kölykök ne nyissák bele az ajtót a szomszéd kocsikba. Ilyen szempontból a felfestett vonalak is leginkább irányadó segédletek, csak éppen túl szűkek! Tényleg úgy van, hogy általában nem szándékosan áll rá az ember a vonalra... hanem a többiekhez is igazodva, úgy jön ki.

Belzebubo 2018.12.31. 01:11:39

@szépjuhászné: papa/mama megy vâsárolni. Mama/papa marad otthon az akárhány gyerekkel. Ha családi programot akarok szervezni, akkor megyek múzeumba, kirándulni, sportolni, koncertre, de nehogy már egy bevásárlás legyen a fô családi program. Legfeljebb konzumidiótáknál

kolomparlole1114 2018.12.31. 01:44:44

@csacsiadugóban: Legalább kiszúrtad a gumiját? Csak hogy tudja hol a helye.

kolomparlole1114 2018.12.31. 01:50:06

@szabibbbb: Kit érdekel a gyereked? Másnak is van, csak azért mert nem rángatta el magával shoppingolni, még nem ér hátrányos megkülönböztetést (kisebb parkolóhelyet). Én is odaállok ha van üres hely, mert közelebb van a bejárathoz. Sokkal.

qwertzu 2018.12.31. 08:21:48

@pityókaborsommelier: Hadd gratuláljak, hogy az 1 éves gyereked magától ki tud szállni a gyerekülésből. Az enyém erre nem képes.

BOAR 2018.12.31. 08:32:05

@kolomparlole1114: A "Büdös paraszt vagyok" kitűződet hordod rendesen? Nehogy otthon maradjon!

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.31. 09:05:58

@szabibbbb: Miért, a gyerekednek nincs lába baszod? Ha a tescoparkolót nem képes végiggyalogolni, akkor elég sok problémával fog szembesülni az életben.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.12.31. 09:37:36

Basszus, próbálnád ezt a fészen lévő "tahó parkoló" poszt alatt elmondani!
Úgy egy éven át próbáltam minden hírnél, ahol a körülmények nem voltak teljesen tisztázottak, leállítani a lincselni vágyó, habzó szájú csürhét, de mindig az lett a vége, hogy a csürhe volt többségben, és biztosan én is egy rohadt narkós, tömeggyilkos vagyok, mert "védem" a gazembereket.
Holott csak szóvá tettem minden ilyen jellegű hír/poszt alatt, hogy nem kéne ítélkezni, míg nem ismernek minden körülményt...

zuu69 2018.12.31. 09:38:50

Ha majd egyszer ebben az országban...

...megtanulunk gyalogosként járdán, kerékpárosként kerékpárúton közlekedni, autósként nem parkolunk járdára és zöldterületre, nem megyünk ok nélkül 40-el a belső sávban, az áruházban nem hagyjuk a bevásárlókocsinkat keresztben a sorok között, ...akkor megszűnnek majd az ilyen jellegű írások is.

szepipiktor 2018.12.31. 10:13:49

@gyászhuszár:
Meg kell próbálni nem "alap magyarnak" lenni.
Nem követni a népi játékot, a fotózgatás, a feljelentgetést, a önkéntes erkölcs és jogi csősz eljátszását.
Ha zavar, várd meg és legyél férfi, ha jön, szemtől szembe köld el a pcsába.
De ez, amire a poszter utal, csak a gyáva férgek ismertetőjele.
Vannak frappáns megoldások is, ha tényleg tahó a parkoló - nem ezek az áruházi szarságok.
Én egy üres utcában, a társasház közös mélygarázsának kapujába leparkoló - és később kiderült, csak színházba érjkező vidéki házaspár - Trabantját húztam ki onna és hagytam az úton keresztbe. Órákig kerülgették az érkezők, a rendőrök is tanácstalanok voltak. Mindenki kint röhögött az ablakban és mondta, nem láttak semmit. Na jó, volt kényelmes kerülőút minden irányban.
Máskor meg egy több tucat parkoló autót blokkoló utolsót, aki kényelmesen letette a VW-jét a kijáratba, na azt megfogtuk páran és lerángattuk egy olyan helyre, ahonnan egyedül nem tudott kiállni. És megindulhatott a közlekedés.
És egyszer meg, erre nem vagyok büszke, egy úgy beparkoló nő autóján álltam bosszút, aki gyakorlatilag a parkoló sor mögé tette le az autóját, így tőle 4-5 autó nem tudott kiállni. Miután vagy 20 percig kiszenvedtem a miénket, odahívtam a parkolóőrt tanúnak, egy apró, nem nagy értékű problémát okoztam az autójában (kb. fél óra a szervizben és 5000 forint, de a férje reméltem felpofozza a szőkét) majd jeleztem az őrnek, írja fel a rendszámom, ha kell megadom az adataimat, vállalom a jogi következményeket.
Az őr mosolygott, mondta igazam van és ő nem látott semmit!
.
Szóval ha teszel valamit, akkor ne sunyi módon, hanem nyiltan, és valami emlékezeteset, frappáns ellencsapást. Hidd el, örökre megjegyzi az ilyen!

Kalocsai Tamás 2018.12.31. 11:23:44

@Pár dollárral többért: Két jól elkülöníthető közlekedő-csoport van, akiktől semmiféle empátiát nem várhatsz. 1) Akik "megvették" az utat azzal, hogy 10+ milliós járművük van. Ezeknek természetesen automatikusan jár az elsőbbség másoktól, jár nekik a közelebbi parkolóhely (ha rokkant hely, akkor előkerül a papír is - mert persze van), irányjelzést sem sávváltáskor, sem parkoláskor, sem kikerüléskor, sem körforgalomban, sem főútvonal elhagyásakor (stb. 1000 indokolt eset) nem használnak, csak és kizárólag kanyarodósávban, amikor egyébként tök fölösleges, de ezzel indokolja a szabálykövető viselkedését. A zöld lámpánál akkor kell takt-ra indulni, amikor nem ő áll a sor elején, mert egyébként belefér a telefon nyomkodás, hova sietsz te amúgy is... Sebességhatárok a fent említett autóknál: 30-as úton, vagy 30-as övezetben: 60-80 km/h, 50-es úton/övezetben: 70-90 km/h, 70-es úton és afelett gyakorlatilag nincs határ. 2) Nyugdíjas, aki szalonban vásárol(t) autót. Ő gyakorlatilag értékhatártól függetlenül (tehát már 2,5 millás kocsival is) ugyanúgy előjogokat vásárolt a közlekedésben és a te 10+ (vagy akár 5+ vagy neadjisten 2+) éves járműveddel alárendeltje vagy. Ő nem csak, hogy előjogokat élvez, hanem - mivel X éve azonos útvonalon jár - nem kell, hogy irányjelezzen (mert arra nem szokott járni amúgy senki), nem kell a közlekedés tempóját felvegye (30-cal megy a főúton, mert úgy kevesebbet fogyaszt és neki amúgy sem sürgős semmi, tehát mások se siessenek), amikor bekanyarodik az utcájába, akkor ezt neked kell tudnod, mert mindig is erre járt és egyébként arról sem szokott jönni senki. Nekik egy nagy ellenségük van, amit nem tudnak a fenti sziklaszilárd érveikkel (új autóm van, itt lakom, mindig erre járok, hivatásos jogosítványom VOLT, 120 éve vezetek, stb.) legyőzni, ez pedig a "forgalmi rend változás". Sajnos simán telibever alsóbbrendű útról érkezve, mert régen az volt a főút és ő elismeri a hibáját, de a felelősség az önkormányzaté/útkezelőé/migránsoké/Gyurcsányé/Sorosé/buziké, mert ezt itt nem lett volna szabad megváltoztatni. Beláthatatlan hátránnyal rendelkezel hozzá képest, mert nem lehet annyi (vagy ha van annyi, akkor nem olyan) élet- és vezetési tapasztalatod, mint neki.
Az autó egy jól számszerűsíthető eszköz arra, hogy az emberek közötti különbséget forintosíthassák azok, akik valaha elszendvedtek valamiféle sérelmet náluk (nem gazdagabb, hanem) rendszerint okosabb, belátóbb, értelmesebb embertől.

qwertzu 2018.12.31. 11:24:23

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Látom nem láttál még közelről gyereket. Képzeld egy éves korukig is van lábuk, de nem tudnak járni.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.31. 11:35:15

@qwertzu: Azt meg úgy hívják, hogy babakocsi. Vagy kenguru.
Esetleg otthonhagyod a francba, mert minek elvinni a tescoba.
Ja, amúgy felétek, hülyegyerek a kocsi a lakásban van, vagy ott élsz benne a kölyköddel. Ugyanis arról van szó, hogy ha a rokihelyen állsz meg, akkor mondjuk 80 méterrel közelebb vagy a bejárathoz, mintha a parkoló túlfelén állnál.
Most akkor kezdd el megmagyarázni, hogy a kölyköd a tescóban bent már tud közlekedni, a lakástól a kocsiig valahogy odajut, csak és kizárólag a tesco parkoló az a terep, ahol nem képes megtenni 80 métert, és jogosan állsz be a rokihelyre.

Kalocsai Tamás 2018.12.31. 11:35:43

@Kalocsai Tamás: Ja, azt végül csak lehagytam, hogy a parkolásban vannak még további minősített kategóriák, de ezekről az előttem szólók írtak. Empátia... az kéne, de nincs. És sajnos semmilyen más területén sem az életnek. :(

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.31. 11:40:19

@Kalocsai Tamás: Én errő speciel azt gondolom, hogy a paraszt paraszt suzukiban is, csak az nem tűnik fel neked annyira.
Egész biztos vagyok benne, hogy egy rokihelyen álló suzukit senki nem áll neki fotózni, mert az biztos rokkant, bezzeg egy bmw-t. Hiszen a rokinak nem tellhet normális autóra, attól mert sánta nem lehet jól fizetett programozó így 2019ben...
Egy suzukiról ha 4 tilosban áll azt feltételezed, hogy lerobbant, ha egy merci, akkor azon nem mehet tönkre semmi.

szépjuhászné 2018.12.31. 12:46:59

@Belzebubo: Ki mondta, hogy ez a családi program? Kényszerhelyzet v. gyors megoldás hazafelé, esetleg a gyerekeknek kell valamit venni, stb. Látszik, hogy nincs 4 gyereked.

GöTi 2018.12.31. 12:57:10

"Koszos malac" parkoló bunkó kategória:
A nagyrészt üres nagyáruházi parkoló leglehetetlenebb, bejárattól távoli, körben üres helyén hagyom a kocsit, mert terjedelmes, macerásan bepakolható árut fogok vásárolni. Amikor kijövök a boltból mégis egy barom szorosan mellém parkolt. Sehol mellettünk senki. Ő úgy tanult meg parkolni, hogy egy autó mellé? Üres parkolóban meghalna?

qwertzu 2018.12.31. 13:11:02

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Én nem állok be a rokihelyre. Pusztán tényként közöltem, hogy vannak gyerekek lábbal, akik nem tudnak járni.

élhetetlen 2018.12.31. 13:30:22

@Belzebubo: Mondjuk az egyik gyereknek új cipő kell, mert két hónap alatt kinőtte a régit, a másiknak kell egy kabát, a harmadiknak pulcsi, mert elszakadt. Ezek szerint te vagy az a gondos szülő, aki próba nélkül megveszi ezeket, az hogy nem tetszik a gyereknek, az tényleg nem számít, de, ha a méter sem jó, akkor viheted vissza, szóval tényleg praktikusabb így, mint ott helyben próbálva, kiválasztva. A lényeg, hogy te nem vagy konzumidióta.

]{udarauszkasz 2018.12.31. 14:36:40

@Zsíros Bödön: Nekem a reflektorozo szembejovoktol kezd tonkremenni a szemem. Fennfelejti, ravilantok, lekapcsolja. Ok. De a tobbsege nem kapcsolja le, jon velem szemben az autopalyan, es hiaba villogtatok neki, vedi a szalagkorlat, en meg vakuljak meg a kamionfulkeben. Vakegerek, es nem erdekli oket, hogy masokat elvakitanak, o nem lat, akkor mas is vakuljon meg.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.12.31. 15:16:42

@qwertzu: Akkor most olvasd el, hogy mit írt az isten marhája, hogy őt mi jogosítja fel, hogy a rokihelyre álljon. Mert a kölykeivel úgy tud vásárolni.
Mert a kölykeivel bár az utcán az autóig tud közlekedni, mert a tescoban is tud közlekedni, a parkolóban képtelen megtenni azt a 80 métert velük.
Te pedig mielőtt beledumálsz valamibe, esetleg kerülj képbe, hogy mégis miről van szó. Mert akkor nem csinálsz magadból hülyét az ilyen baromi okos megállípításokkal, hogy a gyerekeknek van lábuk.

midnightcoder2 2018.12.31. 15:27:44

Amíg lakótelepen laktam, a ház előtti parkoló kb úgy működött, hogy mindenki beállt a másik mellé ajtónyitásnyi távolságra. Aztán voltak szélesebb autók (kisteherautó például) illetve keskenyebbek, és elég gyakran alakult úgy, hogy a hét elején még szépen, szabályosan álló kocsim "tahónak" tűnt az ablakból nézve. Ehhez hozzá kell tennem, hogy én egy-két hetente mozogtam a kocsival, a legtöbben pedig naponta. Aztán utána ismét visszarendeződött a sor.

David Bowman 2018.12.31. 16:14:47

@Semper Fidelis: Én négy helyre állok. Nehogymá tolatni kelljen.

BGYCS 2018.12.31. 16:20:43

@Kalocsai Tamás:
Teljesen igaz. Saját élmény: állok az utca végén, várom hogy ki tudjak fordulni. Jön 60 éves tajt paraszt régi fos autójával a főúton, látom átsodródik a szembejövő sávba. Ebből mi lesz? Gondolom reggel azt mondta magában: nem vezettem egy éve de egy életem egy halálom én most autóval elmegyek az anyóshoz? Ilyesmi. Na, befordul 15 fokos szögben az utcába ahol állok, és a sávomban beleáll a kocsim elejébe. Tajtékzik hogy ő mostan itten nem tudott balra fordulni. Mutatom neki mellettem a saját sávját, jó 4-5 méter üres hely: neked oda kell érkezned. Ő csak mutogat, üvölt. OK, nem fogok egy 60 éves emberrel kezdeni, hátratolatok :) Erre nem hogy elmenne, mellém áll és a letekert ablakán át az öklét mutogatja. Dátum: december 26 Karácsony. Ide kellett az önuralom.

BOAR 2018.12.31. 17:20:24

@kolomparlole1114: Anyám nem fogad el semmit idegenektől, más lehetett... De ez nem mentség számodra, vegyél újat és hord szépen, had legyen nyilvánvaló mindenki számára, mekkora ótvar tahó vagy.

szabibbbb 2018.12.31. 18:09:53

@kolomparlole1114: Vagy én fogalmaztam hülyén, vagy a szövegértéssel van gondod. Tudod a Tescoban van családos parkoló, ami arra van, hogy pl. nagy családosok oda parkoljanak. És ha én megyek a Tescoba, szeretném kihasználni, pláne úgy, hogy mínuszok vannak, a kisebbik 11 hónapos, a nagyobbik 4 éves, és nem szeretném sem az én ajtómat, sem másét leverni, amikor kiszedjük a gyerekülésből (nagy kombi autó, kell neki a hely amúgy is). Egy szóval se írtam azt, hogy én gyerek nélkül is oda állnék. Ha egyedül megyek, milyen jogon állnék én oda? Van lábam, és olyankor direkt messzire parkolok a bejárattól, ahol kevesen vannak.
Ez meg milyen szöveg már, hogy "kit érdekel a gyereked"? Bazz+ engem igen, érdekelnek a gyerekeim, és totálisan szar alakoknak tartom azokat, akik úgy állnak oda, hogy közük nincs családhoz, gyerekhez. Csak egy lusta féreg, aki nem képes messzebb állni.

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Baszod... Hogy idézzek briliáns hozzászólásodból... Képzeld el 11 hónapos, a másik 4 éves. De tudom, van babakocsi, és még kosár is! Szóval gyalogolniuk se kell. De sajnos te nem érted mi a probléma. Ezek szerint helyén való az, hogy olyanok foglalják el a családos parkolót, akik egyedül érkeztek, vagy gyerek nélkül... Én, mint két gyerekes parkoljak a bejárattól 100-200 méterre, szűk helyre, és toljam őket a mínuszokban. Vagy mi a probléma? Magadra ismertél, amikor oda álltál, és sértet, hogy le büdös gyökereztelek? Vagy mit nem értesz? Mi a gond?

Egyébként nem csak a budaöris tesconál tapasztalom ezt, hanem az érdi tesconál. Pedig az érdi tesconál sosincs teli a parkoló, de azért késztetést éreznek többen, hogy a családos helyre álljanak...

Ezzel az erővel miért nem állnak a mozgáskorlátozott helyre? Az mindig üres. Ja hogy az más? De ha a családos helyre áll egy pár, még ott a tojáshéj a hátsójukon, azt se tudják, mi a gyerek, ők már család? Beállhatnak oda, hogy elfoglalják előlem a helyet?

Hülye egy világ, hülyébb emberekkel... Mindenki lesz@r mindenkit, csak neki legyen a tuti. Ez a szomorú...

]{udarauszkasz 2018.12.31. 18:22:09

@szabibbbb: En megtalaltam a megoldast: Nem jarok tescoba, csak ha nagyon muszaly:)

okleveles naiv 2018.12.31. 18:46:14

@qwertzu: Sajna kisautóval is simán parkolnak 2 helyre. Néha törpölök is rajta, h h nem sikerül nekik rendesen beállni egy olyan miniverdával, ha nekem simán megy dömperkével.

Amúgy sajna tényleg van olyan, h egy tirpák miatt kénytelen vagyok vonalon parkolni, aztán ha elhúz a delikvens, akkor mindenki azon röcög, h azé' állok két helyen, me' köcögsuvos v'ok, szóval yo dolgokat feszeget a szerző.

Píszlávfláuerz, világbéka.

okleveles naiv 2018.12.31. 18:54:13

@szabibbbb: Nem kell hozzá tesco és családi parkoló, Mezőkövesd büszke polgárőrei pl simán beállnak a lidlnél a rokihelyre, mert onnét kell a legkevesebbet gyalogolni a sörért a megfáradt habtestükkel. A családos helyre uaúgy beállnának, ti pedig gyalogolhatnátok gyerekestül. Ennyike

Emmett Brown 2018.12.31. 19:23:22

@szabibbbb: a gyerekes hely azért van közel a bejárathoz, hogy ne kelljen a gyerekkel a parkolóban baktatni, mert az veszélyes. A babakocsi (és a kerekesszék) ugyanis nem látszik a tükörben ha orral állsz be, ami nyilván szar, de ha szűk a hely és/vagy nagy csomagot veszel (IKEA) akkor csak úgy van ertelme parkolni.

cso zsi 2018.12.31. 20:30:58

@szabibbbb: Hagyd, ez egy troll. Árvának született, és gyerek helyett béjemvét tart.

szabibbbb 2018.12.31. 22:01:22

@]{udarauszkasz: Ritkán, de néha oda is tévedünk az Auchan és a Spar mellett...

@Emmett Brown: Igaz, erre nem is gondoltam :)

@cso zsi: Jah elengedem... Aki nem érti, azt sajnálom. Aki meg igen, annak Boldog Új Évet :)

Ménár Atya 2019.01.01. 10:01:51

@szabibbbb: Az a legszebb, hogy ez a két parazita , más blogon a demokrácia élharcosa, aki szerint magyarországon megszünt a jog,és közbiztonság, aztán egy ilyen egyszerű íráson előtör a valós énjük , az igazi tahó paraszt, aki leszarja a másik ember jogát, simán megszeg bármilyen szabályt,és leszarja a másikat, csak neki legyen jó................
És amikor azon vitatkozik a paraszt,hogy a gyereknek van lába, akkor elfelejti, hogy neki is van, és ő is használhatná.
Amúgy pedig egy tesco parkolón végigcsattogni 2-3 kisgyerekkel, elég meredek, amikor az olyan parasztok, mint ez a kolompár gyerek, aki épp leszarja a szabályokat, mert nehogy már ő 5 km/h val menjen a 15 éves tuning béjemvével, meg a mélynyomós hangládájával,, 60-nal farol be a roki vagy családos helyre,mert ő leszarja a szabályokat...........
Szóval, az ilyen idiótán ne hergeld magad, majd a rendőr megoldja, elég a csóringernek két birság és már vége is a nagy mellénynek, ismertem pár ilyen idiótát, ezeken csak ez segít, vita képtelenek, mert buták. :)

qwertzu 2019.01.01. 10:28:06

@Ménár Atya: A családos helyre sajnos bárki beállhat, nincs ilyen a kreszben. Az csak az emberek jóérzésén és morálján múlik, de nem szankcionálható. Olyan dolog, mint felnőttként kefélni egy 14 évessel. Nem törvénytelen, csak normális ember nem csinálja.

csárlszbrunzol 2019.01.01. 11:04:42

@BGYCS: Felteszem, azóta már magadba néztél és rájöttél, hogy Te voltál itt a hunyó. Eleve, hogy kerültél oda?! ("Minek mentek oda?!" ugye). De ha már ott voltál, miért nem tolattál eleve vissza, hogy a papinak ne kelljen megszakítania az útját? És ha már ennyire elszabtad, akkor nem tudtál volna még jobbra húzódni? (az olyan kifogásokkal ne is gyere, hogy már eleve az út szélén álltál, kérlek! Felteszem, meg sem próbáltál gyorsan aszfaltozni még egy fél sávot. Ha városi környezetben történt és autók parkoltak, akkor miért nem telefonáltál egy express autólopós ismerősnek (ilyenje mindenkinek van. Legalábbis, aki amúgy vezet. Ha meg nincs, akkor ne is vezessen!), aki pikk-pakk elpattintotta volna onnan a szabálytalanul parkoló két autót, a kis malőröd után meg természetesen vissza...? Ház volt, vagy kerítés? Elbontani, gyorsan visszaépíteni?)

csárlszbrunzol 2019.01.01. 11:06:36

@Emmett Brown: Meg azok talán valamivel szélesebb helyek is, hogy a gyerekülésből könnyebben ki lehessen venni a lurkókat és dolgunk végeztélvel visszaültetni. És hogy a nagyobb lurkók esetleg lendületesebb ajtóniytása ne okozzon azonnal 150k-s kárt a másik autójában.

csárlszbrunzol 2019.01.01. 11:08:17

@GöTi: Én is igyekszem a lehető legtávolabbra állni, de számtalan alkalommal érek vissza úgy, hogy valaki, aki fél egyedül, odaállt az enyém mellé. Közel-távol senki más, szabad helyek tömkelege, de az akolmelegre nagy igény van valamiért.

csárlszbrunzol 2019.01.01. 11:09:05

@]{udarauszkasz: Felteszem, a fülke tetején lévő jelzőfények pedig mennek szépen....

csárlszbrunzol 2019.01.01. 11:14:13

Jelzem, hogy senkinek semmi köze hozzá, hogy ki kivel, mikor és hogyan megy vásárolni. Ha úri kedve úgy tartja, akkor menjen 13 gyemekével is akár. Nehogy már ezt indokolni kelljen, he! Tipikus "Minek mentek oda?!" (MMO) érvelésre fölösleges reagálni.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.01.01. 11:31:37

@szabibbbb: "De sajnos te nem érted mi a probléma. Ezek szerint helyén való az, hogy olyanok foglalják el a családos parkolót, akik egyedül érkeztek, vagy gyerek nélkül... "
Hú, de sötét paraszt vagy te apám, és még magyarázod is.
Attól hogy valaki elfoglalta a családos parkolót téged még semmi nem jogosít fel arra, hogy a rokihelyre állj! Érted? Pont annyira nem, mint nem mehetsz szemben az autópályán sem.
Mellesleg akkor mi van, ha a 15 családos helyet mind családosak foglalták el? Akkor az összes többi beállhat a rokihelyekre? Ha meg az is elfogyna, mert 30 hozzád hasonló idióta megy egy 500 kocsit befogadó parkolóba, akkor te hova állsz? Be a bejáratba, vagy mégis mi?
"Én, mint két gyerekes parkoljak a bejárattól 100-200 méterre, szűk helyre, és toljam őket a mínuszokban."
Így van bazmeg. Megbírják, nem? Az utcán is eljutottatok valahogy a kocsihoz nem? Sőt, ki szoktad vinni őket sétálni, meg ilyenek néha, nem? Akkor?

"Vagy mi a probléma? Magadra ismertél, amikor oda álltál, és sértet, hogy le büdös gyökereztelek? Vagy mit nem értesz? Mi a gond?"
Nem. Épp azt világítom meg neked, hogy mekkora egy büdös tapló vagy, de jó paraszt módjára nem nagyon akarod felfogni.
Ja, nehogy azt hidd, hogy az összes parasztnak, aki bárhol bármit szabálytalankodik, nincs meg a saját érvrendszere, meg filozófiája, hogy neki azt éppen miért szabad.

]{udarauszkasz 2019.01.01. 12:04:48

@csárlszbrunzol: a fulke tetejen mentek a jelzofenyek,mindket oldalon. Es nem egyszer fordul elo ilyen,hanem folyamatosan. Szurofeny sajnos ezen nincs, par eve a Scania tetejen voltak szurok,azzal lehetett fegyelmezni a vakegereket is. A reflektorokkal a fulke aljan ez nem megy,mert takarja a szalagkorlat. Viszont engem 3m magasan nem takar, egyik szememet becsukom,ha jon egy ilyen szembe,utana kinyitom, igy legalabb valamennyit latok.

Emmett Brown 2019.01.01. 12:19:50

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: ezt honnan szülted hogy a gyerekesek beállnak a rokihelyekre, ha a csaladosak foglaltak?

csárlszbrunzol 2019.01.01. 12:38:33

@]{udarauszkasz: Hát igen, ezek ellen sajnos tényleg csak a fülke tetején lévő cucc védene. De azzal meg baromi sokat villognod kéne szinte.
A másik kedvencem, amikor a majma úgy jön szembe, hogy rogyásig van rakva és mikor rávillogsz, hogy tekerje már le a fosos tompítottját, akkor visszavillog. Vagy ugyenez egy szarul beállított (főleg a baloldali) tompított esetén. Egyikben sem merül fel, hogy valamit csinálni kéne, hanem visszahőzöngenek.
De nem kanyarodtunk el hangyányit a parkolástól? :O

Kalocsai Tamás 2019.01.01. 14:16:42

Még azt is megemlíteném, hogy régen volt olyan, hogy valaki azért tett a SAJÁT autójára egy ronda fényvisszaverős gumi-műanyag védőt, hogy amikor a parkolóban kinyitja az ajtaját, akkor még ha hozzá is ér a szomszéd kocsihoz, akkor ne verje le a fém a fémen a festéket. Ma már hol van ilyen?

Ménár Atya 2019.01.01. 14:38:35

@qwertzu: Persze.
Ezért írtam hogy buták.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.01.01. 16:16:57

@Emmett Brown: Előbb írta a nagyon értelmes szabibbb.
Nehéz elolvasni, hogy miről megy a beszélgetés? Ő közölte, hogy teljesen jogosan áll meg a rokihelyen, hiszen neki van gyereke, és ha foglalt a családos parkoló, akkor ő bizony odaáll. Mert neki az jár. Én meg kb. harmadszor magyarázom el, hogy mekkora paraszt, és nem esik le neki.

pityókaborsommelier 2019.01.01. 20:16:45

@kolomparlole1114: Ezt most komolyan veszem, mert viccnek nagyon gyenge. Látod, azért mennek ilyen szarul a dolgok kis hazánkban, mert a jog és a jó ízlés szabályait betartani próbáló, másokra tekintettel levő embert "önmagát szopató lúzernek" nézik az egoista pöcsök. Az ilyenek csak a saját kényelmükkel törődnek még akkor is, ha tudják, hogy ezzel másoknak kárt okoznak.

pityókaborsommelier 2019.01.01. 20:21:21

@qwertzu: Semmiség, nevelés kérdése. De komolyan, ha a képen látható két hely lenne az utolsó a parkolóban, nem lennél te is felháborodva, ha én úgy állnék oda mint az a nagytudású opeles, csak hogy kényelmesen tudjam kivenni az egyéves gyermekemet (mert meg sem fordulna kicsiny agyamba, hogy a bal ajtón át is meg lehet oldani ezt a nehéz műveletet)? Úgyhogy szégyelld megad.

szabibbbb 2019.01.01. 21:51:54

@Emmett Brown: Én beálltam, mert felháborított, hogy több autós beállt a családos helyre... Egyszer csináltam, de mostantól ha meglátok egy parasztot (ha az), megkérdem hol a gyerek, család, és ha nincs, megkérem, álljon onnan el.

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Én már elengedtem a dolgot, sötétségben nem lehet világosságot csinálni :D De még egy mondat, tudod ha mindenki rendeltetésszerűen használná, és nem látnám a saját szememmel (akkor is láttam), hogy hányan állnak oda jogtalanul, nem feltételezném ezt. Ha teli van, azt mondanám, sok család van itt, mi hátul állunk meg, és sétálunk. Érted? Érted? Érted?

Befejeztem (pont)

BGYCS 2019.01.02. 10:06:25

@csárlszbrunzol:
Hogy kerültem oda? Ki akartam kanyarodni, úgy. Kb minden nap. Mint más 100 autó.
Álltam egy helyben és szépen vártam. Főúton ment a forgalom jobbra-balra. Ezer hely mellettem balra, teherautó be tudott fordulni. Jön papa, igyekszik hogy balra tudjon fordulni mert megállni, szembejövőt elengedni nem akarja. Nap is süt pont szembe. Mit tesz? Beleáll az autómba. Annyira nem álltam elöl, hogy még azzal együtt is zavarás nélkül ment a forgalom a főúton úgy, hogy az ő autója is ott állt a sávomban. Köszi....

csárlszbrunzol 2019.01.02. 18:29:25

@BGYCS: irónia akart lenni; ezek szerint sikertelenül. Iszonyat teli van a hócipőm a kanyarlevágásokkal (meg még csilliom más dologgal is, de tulajdonképpen már ez is eléggé OFF-nak látszik itt).