Hajszínvilág

Emlékszem pár hónapja úgy döntöttem ennyi, és nem több, meguntam a frizurámat, végleg. Kell valami más… Akkor aközött vaciláltam, hogy választok valami barna árnyalatot, és hajszínt váltok, vagy pedig levágatom.

Mivel azonban annyira magaménak éreztem a már régóta viselt szőkeségemet, hogy képtelen voltam változtatni, a nyírás mellett döntöttem. Így lett a hosszú, hullámos (néha göndör) hajamból egy tépett, rövid frufru-s, vagányabb fazon.

Elég megosztó volt, valakinek tetszett valaki pedig utálta, én tökéletesen meg vagyok elégedve vele, még ha kb háromszor több is vele a macera, mint eddig. És aki azt mondja a rövid haj nem eléggé variálható, az nagyot téved! Némi zselé, hajlakk, és kreativitás ugyan kell hozzá, de igazán jópofa dolgokat lehet kihozni belőle.

No, most ismét megérintett a változás szele, talán a napsütés teszi, talán a tavasz, rászántam magam egy színcserére. Ehhez a fazonhoz jól állna valami extrémebb szín, vagányabb lenne egy világosabb szőke árnyalat.

Bevetettem magam egy drogériába, ahol nagyjából fél óra tüzetes átvizsgálás után kiválasztottam magamnak egy árban és színben is megfelelő terméket.

„Extra világos jégszőke” áll a dobozon, na meg az, hogy „természetes hajfesték”. Na jó, itt egy picit megálltam. Hogy lehetne valami olyan dolog természetes, ami az eredetit (ami a természetes) változtatja meg másfélére (valami természetellenesre)? De a néni a dobozon olyan meggyőzően mosolygott, hogy végül emellett tettem le a voksom.

 

Megjegyzés útközben:

Ja, igen, mielőtt megjegyeznétek, hogy miért nem mentem fodrászhoz, elárulom, hogy azért, mert mindig is az ilyen „Csináld magad!” dolgok híve voltam, igaz párszor sikerült érdekes árnyalatokat varázsolnom a fejemre, de évek alatt azért jobban bele jön az ember, mint kiskutya az ugatásba.

 

Itthon kibontva nem ért nagy meglepetés, ugyanolyan ez is, mint a többi krémhajfesték; egy tubus és egy doboz, ezeket össze kell keverni, és már vihető is fel a hajra. Ami először feltűnt, hogy a krém sokkal krémesebb, és kevésbé folyós állagú, mint az előzőnél, nehezebb összekeverni, és sűrűbb keveréket alkot. Szerintem kevésbé büdös, öcsém szerint csak máshogy büdös. Felvinni egyszerű, nem maszatolódik, nem csöpög, és ami fura volt számomra, hogy rózsaszínre szárad.

Fél órás hatóidejű ez is, utána jöhet a lemosás. Ez a hajfestés legnehezebb része, sokáig eltart, míg mindenhonnan sikerült rendesen kiszedni a festéket. Ehhez a festékhez is tartozik egy adag utóápoló balzsam, bár ez nem lett a kedvencem a kissé erős citromos, WC-illatosítóra emlékeztető szaga miatt. 

A kész hajszín egyenletes lett, és tökéletesen sikerült átfognia az előző –extra világos hamvasszőke- festék által keletkezett egyeletlenül elosztott szürke csíkokat. A lenőtt rész ugyanolyan színű lett, mint a többi árnyalat, külön öröm, hogy alsó rétegeket is sikerült szépen befognia. Ez az előzőeknek nem sikerült.  

Én meg vagyok elégedve teljesen, az meg, hogy a rajta írt sárgulásgátlás mennyire igaz, az még a jövő zenéje. Mindenesetre, most I love it.