Már nekem is van

Bejegyzés alcíme...

„Minek neked ez? A budin is szeretnél Angry birds-özni?”

 

Engem is beszippantott a technikai fejlődés egyre gyorsabban söprő hurrikánja. Vettem egy okos telefont.

Eddig komolyan nem értettem, mikor a barátaim egy-egy buli kellős közepén, a boksz mélyére bújva nyomkodták a telefont. Most már értem. Veszel egy ilyen kütyüt, és megnyílik előtted a világ. Szó szerint.

SAM_2000.JPGKönnyedén zsebre tudod tenni a gmail-edet, a facebook fiókodat, egy Európa-térképet, egy mini HD-kamerát, és még istentudja mit, amiről nem is tudod hogy nálad van. Lenyűgöző…

Őszintén megmondva, már régóta tervezgettem a vásárlást, de valahogy mindig elmaradt. Aztán egy görbe este hozadékaként másnap be kellett térnem a helyi mobilszolgáltatóhoz, és ha már ott vagyok, rákérdeztem a több hónapja kinézett modell hitellehetőségeire. Kiderült, hogy az én előfizetésemmel kaphatok nulla százalékra „gépet”, így négyezret kellett otthagynom nekik, a maradékot (havonta négyezret egy évig) meg apránként kiperkálom. Igaz, két év hűséget kellett fogadnom, de a közeljövőben nem igazán terveztem szolgáltató váltást.

Az első pár napban pont úgy éreztem magam, mint egy kisgyerek, aki végre megkapta a régóta áhított játékát. Egy percre nem bírtam letenni, tudnom kellett, hogy mit tud, mire képes, és kiélveztem, hogy akár egy random padon is elérhető vagyok a távoli barátok számára, anélkül, hogy bármi nagy és viszonylag nehéz dolgot hordoznék magammal.

A tapizás mindig is nehézséget okozott (szerintem nem a telefonod az, amit elsősorban simogatnod kell), ezért választottam olyan modellt, ami el van látva billentyűzettel is. Pertsze bizonyos funkciók így is a simizős módszert várják el (mint a hívás fogadás), de ez még elviselhető.

El kell még mondanom, hogy márka hű maradtam. Négyévente egyszer veszek telefont, az előző is kihúzta (és talán még mindig húzná), ez is ki fogja. Remélem…

 SAM_1999.JPGApja lánya

Bár kissé fura, hogy másfél naponta tölteni kell, és egy-egy gombnyomásra képes bármit összeszinkronizálni bármivel. Már azon sem lepődnék meg, ha képes lenne kapcsolódni a mikróhoz vagy a hűtőhöz, és analizálni a benne lévő dolgokat.

Kinevethettek, hogy csak most csodálkozom rá ezekre a dolgokra, hiszen ez az okos telefon mizéria már több éves, de engem eddig kb. annyira érdekeltek a telefonok, mint a botsáskák szaporodási szokásai.

Egy szónak is száz a vége, még mindig nem tudom, mi az a kvantumelmélet vagy a római császárokat sorban, de most már meg tudom nézni, bárhol, és bármikor, mert van egy ilyen marha okos telefonom. Ahogy egy kedves barátnőm szokta mondani: akinek nincsen esze, legyen notesze.

 

Vagy mobilja…

Címkék: Címkék