Hol volt, hol nem volt...

… a falusi internet. Az internet manapság az a dolog, amit az ember minden nap használ. A tizenévesek leginkább a közösségi oldalak nyomkodására, az idősebb korosztály pedig hírolvasásra, ímélezésre vagy munkahelyi dolgokra. Tehát nem mondok nagy hülyeséget, ha azt állítom, hogy manapság már egy internet szolgáltatásnak olyannak kellene lennie, mint a vezetékes víznek vagy a fűtésnek. Ha nincs, akkor felháborodás van. És jogosan…

Mostanában viszonylag sokszor haza kell térnem Budapestről kis falumba, és azzal kell szembesülnöm, hogy a helyi kábeltévé és internet szolgáltató – kiírom, Vidékháló- mindig kitalál valami csodás újítást az előfizetők szórakoztatására. A kábeltévés része engem annyira nem izgat, csak anyukám passog mindig, ha elteszik/kiveszik/átrakják a kedvenc csatornáit, ő meg szegény nem találja őket, mikor este hullafáradtan beesik a fotelbe, és úgy gondolja, kicsit kikapcsolja az agyát a Miami helyszínelőkkel. Arról nem is beszélve, hogy közben február elsejétől az új csatornakiosztás mellé új beállítások is kellettek a digitális csatornákhoz, azt meg mi laikusként csak néztük, mert a feltüntetett segítségnyújtó oldalon található információktól sem lettünk okosabbak, ha pedig felhívtam a szolgáltatót, ők csak annyit mondtak, hova kell kattintani. Köszönjük ezúton is.

A másik dolog a szuper internetünk. Ami, ha működik is, sem az a csúcssebességű dolog, 5/2 Mbps le-és feltöltési sebességgel, ez a legolcsóbb, 3000 forintot fizetünk érte. Igen, akár már a szomszédos megyeszékhelyen, Budapestről nem is beszélve ötször, tízszer gyorsan netet kapsz ugyanennyiért. És még ez is ócska, mert néha meg a megígértnél is sokkal lassúbb, vagy nincs is. Mondjuk, úgy lazán 12 órákat szünetel a szolgáltatás, és nyilván akkor, mikor te épp el akarnál küldeni vagy fel akarnál tölteni valamit, vagy hazahoztad hétvégére a melót. Az ügyfélszolgálatos hölgy kedvesen közli veled, hogy igen, már rajta vannak a kollégák a hiba javításán – mikor már kb 5-6 órája nincs szolgáltatás- de látható eredményt csak másnap 11 órakor veszel észre. Könyörgöm, én nem értek hozzá, de azt nem hiszem el, hogy a mai világban 12 órát vesz igénybe egy probléma elhárítása!

vidékháló2.jpg

Arról nem is beszélve, hogy az általuk adott modem félévente tönkremegy, és általában pénteken, mikor esély sincs kicseréltetni, mert az önkormányzat hétvégén szünetel. Ha pedig kihívod az emberkét, ami benne van a szolgáltatásban, hogy hozzon egy másikat, az is csak hétfőn délelőtt ér ide, majd közli, hogy ő bizony volt itt szombaton, és úgy látta senki nincs itthon, úgyhogy inkább visszajött hétfő délelőtt. Mert akkor nyilván mindenki otthon ül…

Miért nem váltunk, kérdezhetitek jogosan. Mert nincs lehetőségünk. Ez van, vagy semmi…